سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیا تزریق واکسن‌ باعث ناباروری می‌شود؟

کارشناس مرکز بهداشت قم گفت: اگر واکسن باعث ناباروری می‌شد، رشد جمعیت در ۷۰ سال اخیر باید به صفر می‌رسید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،  محمد تقی سلطانی، مدیر گروه آموزش و ارتقای سلامت مرکز بهداشت قم امروز در نشست شورای اطلاع رسانی کرونا در استانداری قم عنوان کرد: جلسات عوارض واکسن کرونا  برگزار می‌شود و مقرر شده است که یک نمودار تحلیلی عوارض ضعیف و قوی واکسن ارائه شود.

او در رابطه با شایعه تاثیر واکسن در ناباروری بیان کرد: اگر واکسن‌ها باعث ناباروری می‌شدند، رشد جمعیت ما باید به صفر می‌رسید؛ زیرا هفتاد سال است که واکسیناسیون انجام می‌شود.

این کارشناس مرکز بهداشت قم در خصوص شایعه آب مقطر بودن واکسن برکت اظهار کرد: اگر یک دهم آب مقطر تزریق شود دردی غیر قابل تحمل انسان را فرا می‌گیرد همچنین حتی اگر آب مقطر هم باشد ضرری ندارد.

او با بیان این که شایعه  دیگری مبنی بر این که واکسن تا دو سال آینده باعث مرگ می‌شود وجود دارد، ادامه داد: واکسیناسیون کرونا تازه شروع شده است چه کسی دوسال آینده را دیده است؟ بر چه اساس علمی گفته می‌شود که واکسیناسیون دو سال آینده کسی را می‌کشد؟ چرا کسی که می‌تواند تاثیرات واکسن را در دو سال آینده با این دقت پیش بینی کند نمی‌تواند آن را درمان کند؟

سلطانی بیان کرد: برخی می‌گویند هم زمانی ویتامین و واکسن باعث مرگ می‌شود که این امر صحت ندارد؛ زیرا ویتامین باعث تقویت سیستم ایمنی بدن است.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.