سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازداشت شخصی که برادرزنش را به قتل رساند/دستگیری ادمین پیج اینستاگرامی در مرودشت/ کشف ۲ تن کود شیمیایی قاچاق در سرچهان

مهم‌ترین حوادث ۲۹ شهریورماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث دوشنبه ۲۹ شهریورماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

پیگیری کشف سرقت خودرو از طریق اپلیکیشن «پلیس من»

رئیس پلیس آگاهی استان فارس با اشاره به راه اندازی اپلیکیشن «پلیس من» در بستر فضای مجازی، گفت: مالباختگان از مراجعه به یگان‌های انتظامی و مراکز پلیس آگاهی خودداری و از طریق این اپلیکیشن پیگیر کشف سرقت خودرو خود شوند.

سرهنگ کاووس حبیبی رئیس پلیس آگاهی استان فارس اظهار کرد: نیروی انتظامی به منظور نهضت هوشمند سازی و تسریع در ارائه خدمات به مردم اقدام به راه اندازی اپلیکیشنی تحت عنوان «پلیس من» در فضای مجازی کرده که شهروندان با نصب این اپلیکیشن بر روی گوشی تلفن همراه خود می‌توانند از خدمات آن در حوزه‌های مختلف ناجا بهره‌مند شوند.

او افزود: یکی از خدماتی که در این اپلیکیشن به شهروندان ارائه می‌شود مربوط به حوزه آگاهی است و شهروندان می‌توانند در صورت سرقت خودروی خود با وارد شدن در گزینه ثبت سرقت خودرو اطلاعات مورد نیاز را ثبت کرده و سپس با رفتن به گزینه استعلام خودرو مکشوفه، پیگیر کشف سرقت خودرو خود شوند.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس با بیان اینکه این نرم افزار به منظور سهولت در خدمت رسانی و صرفه جویی در وقت و هزینه شهروندان طراحی شده است، اظهار داشت: اپلیکیشن پلیس من از طریق سایت epolice.ir قابل دانلود است و ابزار بسیار خوبی برای شهروندان است تا در اوضاع کرونایی کشور، کار‌های خود را در منزل و از طریق گوشی تلفن همراه انجام دهند.

سرهنگ حبیبی گفت: علاوه بر ثبت سرقت خودرو و استعلام خودروی مکشوفه، خدمات دیگری نظیر پیگیری وضعیت کارت و سند خودرو، استعلام خلافی خودرو، نمره منفی و پلاک فعال، مشاهده خلافی خودرو، وضعیت خروج از کشور افراد دارای گذرنامه، پرداخت عوارض خروج از کشور، ثبت درخواست صدور و تعویض اینترنتی گذرنامه و استعلام گذرنامه نیز در اپلیکیشن پلیس من ارائه می‌شود.

انهدام باند سارقان و کشف اموال مسروقه میلیاردی در مهر

فرمانده انتظامی شهرستان مهر از انهدام باند سارقان و کشف ۴ تن و ۷۰۰ کیلوگرم آهن آلات و لوله‌های آب مسروقه خبر داد.

سرهنگ عظیم الله کرمی فرمانده انتظامی شهرستان مهر اظهار کرد: در پی اقدامات فنی و اطلاعاتی صورت گرفته توسط ماموران انتظامی شهرستان مهر، ۹ نفر از سارقان و خریداران اموال مسروقه که اقدام به سرقت آهن آلات و لوله‌های آب در سطح این شهرستان می‌کردند، طی یک عملیات منسجم و غافلگیرانه و در هنگام بارگیری اموال مسروقه شناسایی و دستگیر شدند.

او ادامه داد: در بازرسی از مخفیگاه این افراد، ۴ تن و ۷۰۰ کیلوگرم انواع لوله‌های آب و آهن آلات مسروقه کشف شد، افزود: بر اساس اعلام کارشناسان مربوطه ارزش این اموال مسروقه ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان مهر گفت: در این خصوص پرونده قضایی تشکیل و متهمان به دستگاه قضایی معرفی شدند.

سرهنگ کرمی تصریح کرد: صاحبان باغ‌ها و کشاورزان دقت لازم را در نگهداری تجهیزات کشاورزی داشته باشند و نسبت به تجهیز کردن قفل درب و پنجره‌های خانه باغ‌ها به صورت ایمن اقدام کنند.

وانت پراید حامل شیشه به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی زرین‌دشت از توقیف وانت پراید و کشف یک کیلو و ۹۷۰ گرم شیشه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حمیدرضا صالحی فرد فرمانده انتظامی زرین‌دشت بیان کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر زرین‌دشت در اجرای طرح مقابله با قاچاقچیان و هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی منتهی به این شهرستان، به یک خودرو وانت پراید مشکوک و ان را متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو یک کیلو و ۹۷۰ گرم شیشه کشف شد، افزود: در این خصوص یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی تحویل داده شد.

سارقان اماکن خصوصی در کازرون دستگیرشدند

فرمانده انتظامی کازرون از دستگیری ۲ سارق و اعتراف آنان به ۲۳ فقره سرقت اماکن خصوصی خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی کازرون اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصی و سیم و کابل در سطح شهرستان کازرون، موضوع در قرارگاه مبارزه با سرقت این شهرستان مطرح و شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان آن در دستور کار قرار گرفت.

او گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی در بررسی‌های میدانی و اطلاعاتی دریافتند سارق یا سارقان با استفاده از تاریکی شب و در محله‌های خلوت، سوژه خود را انتخاب و اقدام به سرقت می‌کنند.

سرهنگ زراعتیان افزود: در تحقیقات پلیس، ۲ سارق شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با اشاره به اعتراف سارقان به ۲۳ فقره سرقت از اماکن خصوصی، بیان کرد: در بازرسی از مخفیگاه سارقان، مقادیر زیادی اقلام سرقتی از قبیل کابل‌های مخابراتی و ادوات کشاورزی کشف و متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

جاسازی ۳۸ کیلو تریاک در داشبورد تریلی

فرمانده انتظامی لارستان از توقیف یک دستگاه تریلی و کشف ۳۸ کیلو و ۷۰۰ گرم تریاک توسط ماموران انتظامی خبر داد.

سرهنگ داود امجدی اظهار کرد: مأموران انتظامی شهرستان لارستان هنگام کنترل محور مواصلاتی "بندر عباس-لارستان" به یک دستگاه تریلی مشکوک وآن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود:در بازرسی از این خودرو مقدار ۳۸ کیلو و ۷۰۰ گرم تریاک که به صورت ماهرانه‌ای در داشبورد این خودرو جاسازی شده بود، کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با بیان اینکه در این خصوص یک متهم دستگیر شد، از شهروندان خواست در صورت اطلاع از فعالیت سوداگران مرگ، گزارش آن را به پلیس ۱۱۰ اعلام کنند.

دستگیری ادمین پیج اینستاگرامی در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از شناسایی و دستگیری ادمین پیج اینستاگرامی تحت عنوان کراش یاب مرودشت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی فرمانده انتظامی مرودشت اظهار کرد: این روز‌ها موضوعی تحت عنوان کراش زدن یا کراش داشتن در فضای مجازی در بین کاربران رایج شده که به معنای عشق پنهانی و یکطرفه است و در آن افراد با یک سری روابط پنهان و آشکار با یکدیگر وارد ارتباطات مجازی می‌شوند.

او افزود: به دنبال رصد و گشت زنی‌های مستمر فضای مجازی توسط کارشناسان این پلیس به منظور مقابله با انحرافات اخلاقی که یکی از عوامل ایجاد مشکلات روحی وروانی برای جوانان می‌باشد، عامل انتشار در شبکه‌های اجتماعی، صفحه‌ای با بیش از ۳ هزار دنبال کننده در اینستاگرام مشاهده و موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت ادامه داد: ادمین صفحه مذکور که پسر جوان ۲۰ ساله است شناسایی و با دستور مقام قضایی احضار و ضمن اقرار به جرم ارتکابی اعلام کرد افراد زیادی را از طریق صفحه خود در فضای مجازی اغفال کرده است که با دستور مقام قضایی صفحه مذکور مسدود و متهم جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

سرهنگ زینلی هشدار داد: شناسایی و رصد تحرکات مجرمانه این افراد در فضای مجازی در دستور کار پلیس فتا قرار دارد و جوانان نیز باید هوشیار باشند از طریق این صفحات اطلاعات شخصی خود را افشا نکنند.

کشف لوازم خانگی احتکار شده به ارزش ۳ میلیارد ریال در فسا

فرمانده انتظامی شهرستان فسا از کشف ۵۱ دستگاه انواع لوازم خانگی احتکار شده به ارزش ۳ میلیارد و ۴۸۳ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام اظهار کرد: مأموران پلیس آگاهی شهرستان فسا با اقدامات فنی از احتکار لوازم خانگی در ۲ انبار مطلع و پیگیری موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: با دستور مرجع قضائی، ماموران انتظامی به همراه نماینده اداره صمت به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از انبارها، تعداد ۵۱ دستگاه لوازم خانگی احتکار شده شامل یخچال، ماشین ظرفشویی، بخاری، کولر آبی، اجاق گاز، ماشین لباسشویی، آبگرم کن و پنکه را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان فسا با اشاره به دستگیری ۲ متهم و معرفی آن‌ها به مرجع قضائی، گفت: کارشناسان ارزش اموال احتکار شده را ۳ میلیارد و ۴۸۳ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

کشف موتورسیکلت سرقتی کمتر از ۲۴ ساعت

فرمانده انتظامی شهرستان استهبان از کشف یک دستگاه موتور سیکلت سرقتی در کمتر از ۲۴ ساعت خبر داد.

سرهنگ حسین اکبرپور فرمانده انتظامی شهرستان استهبان اظهار کرد: در پی وقوع یک فقره سرقت موتورسیکلت در یکی از روستا‌های این شهرستان، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار قرار گرفت.

او ادامه داد: در این راستا ماموران انتظامی با گشت زنی‌های هدفمند یک دستگاه موتور سیکلت رها شده را در اطراف آن روستا مشاهده کردند که پس از استعلام‌های انجام گرفته مشخص شد مسروقه است.

فرمانده انتظامی شهرستان استهبان گفت: موتورسیکلت سرقتی به مقر انتظامی انتقال و با احراز هویت تحویل مالک اصلی شد.

سرهنگ اکبرپور تصریح کرد: شناسایی سارق یا سارقان در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان قرار دارد.

ایست پلیس به خودرو پژو ۴۰۵ حامل ۲۰ کیلوگرم تریاک

فرمانده انتظامی شهرستان سروستان از کشف ۲۰ کیلوگرم تریاک در بازرسی از یک دستگاه خودرو سواری پژو ۴۰۵ خبر داد.

سرهنگ عبدالرسول مجتهدی فرمانده انتظامی شهرستان سروستان بیان کرد: در اجرای طرح مبارزه با مواد مخدر، مأموران انتظامی نسبت به کنترل وسایل نقلیه عبوری در جاده فسا – شیراز به یک دستگاه خودرو سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را متوقف کردند.

او ادامه داد: در بازرسی از این خودرو مقدار ۲۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک که به صورت ماهرانه‌ای در خودرو جاسازی شده بود، کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سروستان با بیان اینکه متهم پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، تصریح کرد: برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ همواره یکی از اولویت‌های پلیس است که نیروی انتظامی این شهرستان با جدیت این موضوع را دنبال می‌کند.

کشف ۱۹ کیلو تریاک در داراب

فرمانده انتظامی داراب از توقیف یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ و کشف ۱۹ کیلو تریاک در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی داراب بیان کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری، به یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ مظنون و آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو، ۱۹ کیلو تریاک که به صورت ماهرانه‌ای در رکاب خودرو جاسازی شده بود، کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان داراب با بیان اینکه در این خصوص یک قاچاقچی دستگیر و تحویل مقام قضائی شد، تأکید کرد: پلیس این شهرستان با کنترل دقیق محور‌های مواصلاتی عرصه را بر قاچاقچیان مواد مخدر تنگ کرده است.

۷ دستگاه ماینر غیر مجاز در لارستان کشف شد

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان گفت: با تلاش مأموران انتظامی ۷ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال در این شهرستان کشف شد.

سرهنگ داود امجدی فرمانده انتظامی شهرستان لارستان اظهار کرد: ماموران پلیس آگاهی با کسب خبری مبنی بر استفاده غیرمجاز و نگهداری ماینر در منزلی واقع در یکی از روستا‌های اطراف شهرستان، بلافاصله رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دادند.

او افزود: ماموران پلیس آگاهی پس از تکمیل تحقیقات و هماهنگی قضائی، به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان تعداد ۷ دستگاه استخراج ارز دیجیتال فعال به همراه وسایل جانبی را کشف و در این خصوص یک نفر را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با اشاره به تشکیل پرونده و تحویل متهم به مرجع قضائی، تصریح کرد: ارزش ریالی این اقلام غیرمجاز توسط کارشناسان مربوطه، ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

کشف ۲ تن کود شیمیایی قاچاق در سرچهان

فرمانده انتظامی شهرستان سرچهان از کشف ۲ تن کود شیمیایی قاچاق در بازرسی از یک خودرو نیسان خبر داد.

سرهنگ محسن لشکری فرمانده انتظامی شهرستان سرچهان اظهار کرد: به منظور مبارزه با قاچاق کالا، ماموران انتظامی شهرستان سرچهان هنگام کنترل خودرو‌های ورودی در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه نیسان حامل کود شیمیایی مشکوک و به جهت بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

او افزود: در بررسی‌های تکمیلی مشخص شد این خودرو حامل ۲ تن کود شیمیایی قاچاق است که در این خصوص یک متهم نیز دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سرچهان گفت: بنا به اظهار نظر کارشناسان مربوطه ارزش کالای قاچاق کشف شده ۱۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

افزایش ۲۸ درصدی کشفیات کالای قاچاق در آباده

فرمانده انتظامی شهرستان آباده از افزایش ۲۸ درصدی کشفیات کالای قاچاق در شش ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی فرمانده انتظامی شهرستان آباده اظهار کرد: در اجرای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در سال «تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها»، مبارزه با قاچاق کالا و ارز یکی از موضوع‌هایی است که به صورت ویژه در دستور کارعملیاتی پلیس شهرستان قرار گرفت.

او با اشاره به کشف ۵۱ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق و رشد ۲۸ درصدی این کشفیات در شش ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزود: در این مدت ۴۸ پرونده قضائی تشکیل، ۳۲ دستگاه خودرو سبک و سنگین توقیف و ۴۶ متهم دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده اضافه کرد: پلیس با به کارگیری همه توان خود و با اشراف اطلاعاتی در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و کاهش جرائم تلاش می‌کند.

کشف ۹ دستگاه ماینر قاچاق در لامرد

فرمانده انتظامی شهرستان لامرد از کشف ۹ دستگاه ماینر قاچاق به ارزش ۴ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ مهراب زارع پور فرمانده انتظامی شهرستان لامرد اظهار کرد: ماموران کلانتری مرکزی طی اخبار رسیده مبنی بر استفاده از تعدادی دستگاه ارز دیجیتال در یکی از محلات شهر لامرد، با هماهنگی مقام قضائی به محل اعزام شدند.

او افزود: در بازرسی از آن مکان، ۹ دستگاه ماینر قاچاق با متعلقات مربوطه کشف و در این خصوص یک متهم دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان لامرد گفت: کارشناسان ارزش ماینر‌های قاچاق کشف شده را ۴ میلیارد ریال برآورد کرده اند.

کشف ۱۱ تن چوب قاچاق در خنج

فرمانده انتظامی شهرستان خنج از کشف ۱۱ تن چوب قاچاق در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ محمد بردبار فرمانده انتظامی شهرستان خنج اظهار کرد: ماموران انتظامی شهرستان خنج با اجرای طرح ایست و بازرسی در محور خنج- لامرد یک کامیون حامل چوب را جهت بررسی متوقف کردند.

او افزود: در بررسی‌های تکمیلی مشخص شد این کامیون حامل ۱۱ تن چوب قاچاق است که خودرو توقیف و در این خصوص یک متهم دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خنج گفت: در این خصوص پرونده مقدماتی تشکیل و کامیون جهت سیر مراحل قانونی به پارکینگ انتقال داده شد.

دستگیری فردی که برادرزنش را به قتل رساند

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از شناسایی و دستگیری قاتل در کمتر از ۳ ساعت خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی شهرستان کازرون اظهار کرد: در پی وقوع یک فقره قتل در یکی از روستا‌های شهرستان کازرون، بلافاصله مأموران انتظامی برای بررسی موضوع به محل وقوع قتل اعزام شدند.

او افزود: در بررسی‌های میدانی مأموران انتظامی مشخص شد که ۲ نفر به دلایلی نامعلوم با هم درگیر شده اند که در نتیجه آن فرد ۶۳ ساله (داماد) طرف دیگر درگیری (برادر زن ۴۷ ساله اش) را با استفاده از خودرو خود زیر گرفته و به قتل رسانده و سپس از صحنه جرم متواری شده است.

سرهنگ زراعتیان افزود: تیمی متشکل از ماموران پلیس آگاهی شهرستان پس از انجام بررسی‌های تخصصی و تحقیقات میدانی و نامحسوس متهم را شناسایی و فرایند دستگیری او در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون گفت: مأموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و هماهنگی با مقام قضائی متهم را در کمتر از ۳ ساعت شناسایی و در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه او را دستگیر کردند.

او با بیان اینکه متهم در تحقیقات به جرم ارتکابی اقرار و انگیزه این اقدام خود را اختلاف خانوادگی عنوان کرد، تصریح کرد: نیروی انتظامی با قاطعیت با بر هم زنندگان نظم و امنیت عمومی برخورد می‌کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.