سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه بخش مرکزی یزد:

آسیب شناسی جدی آموزش غیر حضوری ضروری است

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: آسیب شناسی جدی برای دوران شیوع کرونا و آموزش غیر حضوری در آموزش و پرورش باید صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، آیت الله مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزد، در آستانه فرارسیدن ماه مهر و بازگشایی مدارس در دیدار مدیر کل آموزش و پرورش و اعضای کمیته پروژه مهر استان یزد گفت: آسیب شناسی جدی برای دوران شیوع کرونا و آموزش غیر حضوری در آموزش و پرورش باید صورت گیرد تا بتوانیم با شناسایی مشکلات و برطرف کردن آن گامی در برای تحقق اهدافمان بر داریم.

مدرسی نکته جدی و مهم را شناسایی راهکار‌های جبران مباحث آموزشی و تربیتی برای دوران شیوع کرونا ذکر کرد و خواستار اعتماد سازی برای خانواده‌ها برای واکسیناسیون عمومی شد.

اوگفت: تدبیر، نوع دوستی، دلسوز بودن، خیراندیشی، حلم و بردباری، صبر و بخشش و قناعت از خصایص مورد نیاز معلمان است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد در بخش دیگری از سخنان خود به خصایص مورد نیاز دانش آموز به عنوان طالب علم اشاره کرد و اظهار داشت: میل، اراده، فرصت، ادب، معنویت، و اهل نگهداری علم و دوراندیشی و تحلیل را از ضرورت‌های استفاده از علم و حفظ زندگی دنیا و آخرت دانست.

مدرسی برتری دانش آموزان یزدی از لحاظ علمی در کنکور سراسری را نشات گرفته از روحیه معنوی، توکل و توسل آنان دانست و اظهار داشت: دلیل موفقیت دانش آموزان معنویت، توکل و توسل و روحیه‌ی خداباوری و خدامحوری انان است.

او خواستار ایجاد فضای معنوی در شبکه دانش آموزی شاد و پیوند مدرسه، مسجد خانواده و بسیج در صورت غیر حضوری بودن مدارس در سال تحصیلی پیش رو شد.

تقویت شبکه دانش آموزی شاد، توسعه و تقویت مدارس معارف و صدرا، اجرای طرح حلقه‌های صالحین و پاسخگویی به مسائل و شبهات دانش آموزان و راه اندازی پویش‌های دینی و انقلابی و بهداشتی در بین دانش آموزان از دیگر مباحث مطرح شده به وسیله آیت الله مدرسی بود.

محسن موحدی فرد مدیر کل آموزش و پرورش استان هم در این دیدار گزارشی از وضعیت آموزش و پرورش استان ارائه کرد و گفت: آموزش و پرورش استان امسال حضور ۲۶۳ هزار دانش آموز را تجربه می‌کند که نسبت به گذشته با افزایش ۱۷ هزار نفری رو به رو هستیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان به کمبود نیروی انسانی در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: همه همکاران ما در سطح استان، شهرستان، نواحی و مناطق تلاش بی وقفه کردند تا این مشکلات مرتفع و تهدیدات به فرصت تبدیل شود.

موحدی فرد به رشد خوب دانش آموزان در حوزه فنی و حرفه‌ای از ۹۹/۳۹ درصد به ۷۷/۴۲ درصد اشاره و اظهار امیدواری کرد بتوانیم شاهد تربیت دانش آموزانی کارآفرین و با مهارت باشیم تا گامی برای مقابله با بیکاری برداریم.

او بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید را ضروری دانست و اظهار داشت: توجه به سلامت دانش آموزان از اولویت‌های اصلی در بحث بازگشایی مدارس است.

انتهای پیام/ع

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.