سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مجاهد:

اداره فعال‌تری برای زنان دایر می کنیم

سخنگوی طالبان به زنان افغانستان وعده داده است که این گروه طرفدار فعال شدن اداره‌ موثرتر و فعال‌تر برای زنان است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان و معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ این گروه به دنبال حذف وزارت امور زنان، می‌گوید که این گروه طرفدار فعال شدن اداره‌ موثرتر و فعال‌تر برای زنان است.

به گفته مجاهد، این اداره در آینده در چارچوب قانون شریعت تنظیم خواهد شد و ضرور نیست که اسم آن وزارت، معینیت و یا ریاست باشد.

وی در گفت‌وگو با یک رسانه خارجی افزوده است که «وزارت امور زنان در نظام پیشین یک اداره‌ی سمبولیک بوده و هیچ اجرائیاتی نداشته است.»

گفتنی است طی روزهای اخیر شماری از زنان در کابل و دیگر شهرهای افغانستان در واکنش به آنچه که «تبعیض علیه زنان» می‌گویند، دست به تجمعات و تظاهرات زده‌اند.

انتهای پیام

برچسب ها: طالبان ، حقوق زنان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
عمار
۰۸:۰۳ ۳۰ شهريور ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
خب شما سمبلیکش نکنید فعالش کنید به صورت کاملا اسلامی برای آینده افغانستان هم بسیار خوب است و بانوان در هر زمینه ایی می توانند رشت کنند تا که در خدمت خدمات رسانی به بانوان باشند و این امور فعالیت زنان در جامعه مدنی شرعا و عرفا و دینا در اسلام ناب محمدی ص حلال و جایز است حلال خداوند جل جلاله را نباید حرام اعلام آیا شما دوستدارید زنانتان وقتی مریض می شوند و یا می خواهند زایمان کنند و یا در زمینهای مختلف که به امورات زنان و دختران مربوط می شود به مردان نامحرم مراجعه کنند برای خدمات گرفتن یا به سراغ زنان محرم در امورات مختلف زنان مراجعه کنند ؟ خب معلوم است که هر مومن خردمند مسلمانی نوامیسش را برای خدمات گرفتن مختلف به سراغ زنان در امورات مختلف می رساند و می سپارد و می فرستد نه به پیش مردان نامحرم برای همین است که اسلام ناب محمدی ص اجازه داده که دختران و زنان تحصیل علم کنند در همه زمینه ها تا در خدمت بانوان و نوامیس مومنین مسلمین باشند و اینکار و عمل بسیار ثواب دارد و مورد تایید جمیع علمای دینی اسلام در مذاهب مختلف اسلامی از قدیم الایام تا کنون بوده است بنابراین اجازه دهید دختران و زنان به کلاسهای درس و علم و فنون آموزی مختلف بروند تا افغانستانی اسلامی عادلانه پیشرفته خردمندانه مردم شمول متحد داشته باشید نه افغانستان دیکتاتور از درون پاشیده همانند نیم قرن گذشته اسفناک . افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه .