سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باد شمالی خلیج فارس را مواج می‌کند

کارشناس هواشناسی بوشهر گفت: وزش باد شمال غربی باعث مواج شدن دریا از امروز تا ظهر چهارشنبه خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، هادی سالاری کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از امروز تا ظهر چهارشنبه با افزایش نسبی سرعت وزش باد‌های شمال غربی بر روی دریا، ارتفاع موج در فراساحل شمالی و مرکزی (از بندر دیلم تا مُطاف)، سواحل و فراساحل جنوبی استان، در برخی ساعات افزایش یابد.

او افزود: در این مدت در بیشتر ساعات، وضعیت جوی در مناطق غیر ساحلی به نسبت آرام خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر آسمان استان را تا فردا صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، در ساعاتی وزش باد پیش‌بینی کرد و ادامه داد: فردا در برخی از نقاط مه صبحگاهی رخ می‌دهد.

سالاری عنوان کرد: جهت وزش باد هم متغیر بیشتر شمال غربی تا غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت، در ساعاتی روی دریا در فراساحل شمالی و مرکزی و سواحل جنوبی ۱۲ تا ۳۸ گاهی ۴۶ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

او افزود: ارتفاع موج دریا نیز ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و در ساعاتی در فراساحل شمالی و مرکزی و سواحل جنوبی ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی ۱۸۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی گفت: بندر امام حسن و جم با ۲۵ درجه و اهرم و برازجان با ۴۳ درجه سلسیوس کمترین و بیشترین دما را در شبانه روز گذشته داشته‌اند.


بیشتر بخوانید


سالاری بیان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول ۰۲:۲۱، مد اول دریا ساعت ۰۸:۲۱، جزر دوم ساعت ۱۵:۲۰، مد دوم ۲۱:۱۳ خواهد بود.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.