سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان:

آیین‌های عزاداری اربعین حسینی در همدان برگزار می شود

آیین‌های عزاداری ویژه ایام پایانی ماه صفر و اربعین حسینی بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد ملی کرونا برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،حجت الاسلام نظیری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: آیین‌های عزاداری ویژه ایام پایانی ماه صفر و اربعین حسینی براساس دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد ملی کرونا در فضای باز و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی شامل فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و ضدعفونی اماکن برگزار می‌شود.

 او افزود: برای اجرای دقیق این دستورالعمل ها، تیم‌های بازرسی و نظارتی ویژه‌ای تشکیل و بر حسن اجرای دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی مربوطه نظارت می‌کنند.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان تأکید کرد: میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در آیین‌های عزاداری ماه محرم استان همدان بیش از ۸۵ درصد بود که این مهم با همراهی و همکاری مطلوب هیات‌های مذهبی و همچنین گروه‌های مختلف مردمی محقق شده است.

حجت الاسلام نظیریدر ادامه از برگزاری پویش «به تو از دور سلام» در قالب قرائت زیارت اربعین در استان همدان خبر داد و افزود: تمامی برنامه‌های مرتبط با اربعین شهادت امام حسین (ع) در فضای باز و براساس مجوز‌های ستاد مقابله با کرونا در سطح شهرستان‌های تابعه استان همدان برگزار می‌شود.

او برگزاری مجالس روضه و چهارپایه خوانی در محلات‌ها را از دیگر برنامه‌های اربعین حسینی بیان کرد و گفت: آیین‌های ویژه گرامیداشت اربعین حسینی با مشارکت مطلوب و موثر موکب ها، هیات‌ها، مساجد و محافل دینی در مناطق مختلف استان همدان برگزار خواهد شد.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان گفت: در همین ارتباط، تیم‌های نظارتی سازمان تبلیغات اسلامی با حضور و همراهی کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی تا پایان ایام ماه صفر، بر روند برگزاری مجالس و آیین‌های ویژه عزاداری این ایام نظارت دقیق دارند.

حجت الاسلام نظیریاضافه کرد: عموم مردم می‌توانند هر گونه تخلف و یا بی توجهی به اجرا و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در هیات‌های مذهبی را از طریق سامانه پیامکی ۱۰۰۰۴۶۱۵ و یا شماره تلفن ۳۴۲۳۵۷۱۰ به سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان گزارش کنند.

انتهای پیام/غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.