رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات همدان گفت: هفت موکب از این استان از ۲۸ شهریور تا هفتم مهر در شهر کربلا مستقر و خدمات خود را آغاز می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمدعلی بادامی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات همدان گفت: این موکب‌ها با بیش از ۲۶۰ خادم، تحت عنوان نیروی انسانی اعم از خانم و آقا در شهر کربلا مستقر می‌شوند.

او با بیان اینکه به علت محدودیتی که عراق در سفر‌های زمینی فراهم کرده موکب‌ها نمی‌توانند امکانات و زیرساخت‌های لازم را همراه داشته باشند، افزود: بر اساس تصمیماتی که بین دولت ایران و عراق انجام شده، زائران به‌صورت سفر هوایی باید در عراق حضور پیدا کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات همدان با بیان اینکه موکب‌ها در چهار محور خدماتی در کربلا مستقر خواهند شد، گفت: از هفت موکب اربعین حسینی اعزامی یک موکب نظافتی است، یک موکب بهداشت و درمان، یک موکب فرهنگی و چهار موکب هم در قالب خدمات و تسهیلاتی رفاهی اعم از اسکان، خواب، غذا و... است و این موکب‌ها ۴۸ ساعته در کنار موکب‌های عراقی به تمامی زائرین خدمات ارائه می‌دهند.

محمدعلی بادامی با تأکید بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی زائرین اباعبدالله الحسین (ع)، افزود: زائران باید در محدوده سنی ۱۶ تا حداکثر ۷۰ سال سن باشند و حتماً باید در رفت و برگشت تست کرونا داده و دو دز واکسن را دریافت کرده باشند.

انتهای  پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.