سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیرانی:

روند شیوع بیماری کووید ۱۹ در چهارمحال و بختیاری همچنان نزولی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۲۱۱ هزار و ۹۷۷ نمونه گیری از بیماران مشکوک به کرونا در استان چهارمحال و بختیاری انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، دکتر شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۲۱۱ هزار و ۹۷۷ نمونه گیری از بیماران مشکوک به کرونا در استان چهارمحال و بختیاری انجام شده است که از این تعداد ابتلای ۷۵ هزار و ۷۰۸ نفر به کرونا قطعی شده است.

او افزود: هم اکنون به لحاظ میزان شیوع بیماری کرونا، وضعیت شهرستان‌های اردل، بن، بروجن، شهرکرد، کیار، لردگان، سامان، فارسان نارنجی و وضعیت شهرستان‌های کوهرنگ و خانمیرزا زرد است.


بیشتر بخوانید


دکتر شیرانی اضافه کرد: اکنون که در سیر نزولی شیوع بیماری کرونا قرار گرفته و هم واکسن و هم تعداد پایگاه‌های واکسیناسیون به تعداد کافی است و پرسنل حوزه بهداشت شبانه روز در تلاش هستند، مردم هم باید همت بیشتری به خرج دهند و روند واکسیناسیون را سرعت ببخشند.

او ادامه داد: خوشبختانه روند شیوع بیماری کووید۱۹ در استان همچنان نزولی است و انتظار می‌رود، روز‌های آینده همین سیر کاهشی تداوم داشته باشد.

دکتر شیرانی گفت: تسریع روند واکسیناسیون و تزریق دز دوم واکسن کرونا بسیار حایز اهمیت است لذا با توجه به ایجاد بیشترین حالت ایمنی زایی دو هفته پس از تزریق دز دوم واکسن، توصیه می‌شود، پیش از حدود یکی دوماه آینده که خطر موج بعدی بیشتر می‌شود مردم استان دز دوم واکسن را هم دریافت کرده باشند.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.