سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد پارلمان انگلیس از ضعف دولت جانسون در راهبرد امنیت ملی

تسلط سریع طالبان بر افغانستان و واکنش ضعیف به همه‌گیری کرونا در انگلیس، ضعف جدی رویکرد دولت این کشور را در حوزه امنیت ملی آشکار کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، گاردین در مقاله‌ای به قلم مایکل سویج نوشت: نمایندگان مجلس عوام و اعیان در انگلیس اذعان کردند واکنش دولت این کشور به دو بحران همه گیری کرونا و همچنین مسئله افغانستان، ضعف و نقص سیستم این کشور در راهبرد امنیت ملی را برملا کرده است.

کمیته مشترک مجلس عوام و اعیان انگلیس درباره راهبرد امنیت ملی اعلام کرد که ناکافی بودن این نظام برملا شده است. 

این کمیته هشدار داد: مدیریت خطرات ملی در دولت، سست، غیرسازماندهی شده و فاقد پاسخگویی و نظارت محوری است.

این کمیته اعلام کرد وقتی کووید-۱۹ شایع شد، ساختار‌های موجود به نفع توافق‌های موقتی رها شد که این کمیته آن را به عنوان اشتباهی جدی محکوم کرد. در عین حال بحران افغانستان نشان داد، دولت انگلیس توانمندی آماده سازی و پاسخگویی به دو بحران امنیت ملی را به صورت همزمان ندارد.

شخصیت‌های دفاعی بلندپایه پیش‌تر بخاطر غافلگیری دولت انگلیس از سقوط ناگهانی کابل به دنبال اعلام عقب نشینی آمریکا از این کشور به شدت انتقاد کرده بودند.

کمیته مشترک مجلس عوام و اعیان انگلیس از بوریس جانسون، نخست وزیر خواست، در شورای امنیت ملی وقت صرف کرده و شخصا از اختیاراتش استفاده کند. این کمیته بازبینی بنیادی از نحوه برخورد دولت مرکزی با تهدید‌های جدی را خواستار شده است.

مارگارت بکت، رئیس این کمیته با تاکید بر اینکه تغییر ضروری است، افزود: "دو رویداد – همه گیری کووید-۱۹ و افغانستان – یک بار دیگر نشان داد جهانی که ما اکنون در آن زندگی می‌کنیم چقدر خطرناک است. من از خدمات نیرو‌های نظامی و پزشکی و کارکنان دولت که برای پاسخگویی به این دو بحران اخیر سخت تلاش کردند، تشکر می‌کنم، اما تلاش‌های شجاعانه آن‌ها نمی‌تواند نیاز فوری برای نقش محوری دولت را برای برنامه ریزی امنیت ملی مرتفع کند. "

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.