وزیر خارجه فرانسه دلیل فرا نخواندن سفیر این کشور از لندن را اطلاع پاریس از فرصت طلبی انگلیسی‌ها اعلام کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه، در مصاحبه با فرانس ۲ عنوان کرد که پاریس از سیاست فرصت طلبانه لندن مطلع است.

لوردیان در این مصاحبه با اشاره به لغو قرار داد خرید زیردریایی استرالیا از فرانسه، گفت: «ما سفیران خود از آمریکا و استرالیا را برای ارزیابی مجدد وضعیت احضار کرده ایم، اما در مورد انگلیس نیازی به این کار نیست.»

او در ادامه افزود: «ما از فرصت طلبی دائمی انگلیسی‌ها  مطلع هستیم؛ بنابراین، برای توضیح موضوعات نیازی به فراخواندن سفیر مان از لندن نیست.»

وزیر خارجه فرانسه همچنین گزارشاتی مبنی بر اینکه واشنگتن، پاریس را درباره طرح اتحاد استرالیا، انگلیس و آمریکا و لغو معامله زیردریایی‌ها قبل از اعلام مقامات استرالیایی در جریان گذاشته بود، بطور کامل تکذیب کرد.

این اولین بار در تاریخ است که فرانسه سفیران خود را از آمریکا و استرالیا فرا می‌خواند. این اقدام در اعتراض به انعقاد یک قرارداد امنیتی و دفاع بین سه کشور استرالیا، انگلیس و آمریکا و لغو قرار داد خرید زیردریایی از فرانسه صورت می‌گیرد.

گفتنی است که روز چهارشنبه استرالیا اعلام کرد قرارداد ۹۰ میلیارد دلار استرالیایی با گروه نیروی دریایی فرانسه که طبق آن قرار بود با همکاری فرانسه، ناوگانی از زیردریایی‌ها را بسازد، فسخ می‌کند و به جای آن، هشت زیردریایی هسته‌ای با فناوری آمریکا و انگلیس خواهد ساخت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار