سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پلیس ۱۱۰ خراسان رضوی روزانه ۱۷ هزار تماس مردمی دارد

رئیس مرکز فرماندهی و کنترل پلیس فرماندهی انتظامی خراسان رضوی گفت: متوسط تماس روزانه مردم با پلیس ۱۱۰ در این استان ۱۷ هزار است که این تعداد در زمان حضور زائران بارگاه منور رضوی در مشهد بطور قابل توجهی افزایش می‌یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رئیس مرکز فرماندهی و کنترل پلیس فرماندهی انتظامی خراسان رضوی حسین زنگنه‌ثانی گفت: شمار تماس‌ها با پلیس ۱۱۰ در خراسان رضوی گاه به ۲۷ هزار مورد در روز می‌رسد بطوری که هر یک از اپراتور‌های تلفنی پلیس روزانه تا ۷۰ مورد تماس مردم را پاسخ می‌دهند.

او افزود: تا پیش از سال ۱۳۹۸ هر شهر در استان واحد پلیس ۱۱۰ مجزا و اختصاصی خود را داشت که بطور جداگانه از یکدیگر فعالیت می‌کردند، اما پس از آن برای ایجاد هماهنگی در عملیات پلیسی، اصلاح روند، ارتقای کارآمدی و کیفیت کار مجموعه پلیس ۱۱۰، تمامی خطوط تلفنی آن در یک محل تجمیع شد.

رئیس مرکز فرماندهی و کنترل پلیس فرماندهی انتظامی خراسان رضوی با اشاره به فعالیت ۴۵ خط تلفن پلیس ۱۱۰ در این استان و پاسخگویی شبانه‌روزی آن ادامه داد: هم‌اینک بیشتر تماس‌های مردم با ۱۱۰ به طرح محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی یا موارد مشابه آن اختصاص دارد.

زنگنه‌ثانی بیان کرد: پارسال ۴۵ درصد از مجموع تماس‌ها با پلیس ۱۱۰ در خراسان رضوی منتج به عملیات پلیس شد و موضوع ۳۶ درصد تماس‌ها نیز امور ارشادی و درخواست راهنمایی بود.اما امسال شمار تماس‌ها با موضوع امور ارشادی بیشتر از پارسال شده بطوری که به صورت میانگین حدود ۶۰ درصد از کل تماس‌ها را با پلیس ۱۱۰ در این استان تشکیل می‌دهد.

او تصریح کرد: ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تماس مردم از ابتدای امسال تاکنون در مرکز پلیس ۱۱۰ خراسان رضوی ثبت شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۹ درصد بیشتر شده است.

رئیس مرکز فرماندهی و کنترل پلیس فرماندهی انتظامی خراسان رضوی با اشاره به مرکز تجمیعی پلیس ۱۱۰ را ویترین ۲۴ ساعته فعال نیروی انتظامی در استان دانست و تاکید کرد: اکثر نیرو‌های شاغل در مرکز پلیس ۱۱۰ ماموران جوانی هستند که روزانه در قالب دو نوبت کاری خدمت می‌کنند لذا فشار کاری بسیار متحمل می‌شوند.

زنگنه‌ثانی اظهار کرد: بسیاری از شهروندان تماس‌گیرنده با پلیس ۱۱۰ امدادخواهان دچار شرایط بحرانی هستند که جان، مال یا آبرویشان در خطر قرار گرفته بنابراین مامور پاسخگو می‌بایست همزمان با آرام نمودن فرد، بطور بسیار سریع ماموریت مربوطه را به پلیس عملیاتی ابلاغ نماید.

او افزود: بر این اساس اپراتور پلیس ۱۱۰ باید در مدت کوتاه علاوه بر روانشناسی و آسیب‌شناسی، از دانش انتظامی خود نیز بهره گرفته و در سریعترین زمان بهترین نتیجه را رقم بزند که کاری بسیار دشوار است.

رئیس مرکز فرماندهی و کنترل پلیس فرماندهی انتظامی خراسان رضوی ادامه داد: تمامی تماس‌های برقرار شده با اپراتور‌های پلیس ۱۱۰ ضبط و ذخیره می‌شوند تا چگونگی پاسخگویی و تعامل کلامی آن‌ها با مردم بطور دقیق مورد بررسی و نظارت لازم قرار گیرد. طبق ارزیابی صورت گرفته از طریق سامانه تلفنی ۱۹۷ بازرسی ناجا افزون بر ۵۰ درصد تماس‌ها با پلیس ۱۱۰ رضایتمندی و کیفیت لازم پاسخگویی را از دیدگاه مردم کسب کرده‌اند.

زنگنه ثانی با اشاره به برپایی کمیسیون ماهانه تخلفات پلیس بیان گرد: اگر همکاران ما به هر دلیل در ماموریت‌ها درست عمل نکرده، تاخیر حضور در محل یا برخورد نامناسب و موارد مشابه داشته باشند، شواهد و مستندات آن بررسی و گزارش‌گیری می‌شود سپس در این کمیسیون نسبت به نوع واکنش سلسله مراتب فرماندهی برای تنبیه تصمیم‌گیری می‌گردد. پارسال ۵۷ مورد انتقاد از اپراتور‌های پلیس ۱۱۰ در خراسان رضوی مطرح شد، اما امسال تاکنون این موارد ۴۵.۶ درصد کمتر شده است.

پنج درصد تماس‌های مردمی با پلیس ۱۱۰ مزاحمت است

او تصریح کرد: از مردم می‌خواهیم فقط در صورت بروز حوادث مهم با ۱۱۰ تماس بگیرند و از تماس‌های غیرضروری خودداری کنند و با توجه به اینکه تشابه اسمی در برخی خیابان‌ها وجود دارد آدرس را دقیق و ابتدا شهر مورد سکونت و سپس منطقه و بخش و خیابان اصلی و فرعی و سپس ساختمان یا مجتمع و واحد و پلاک محل وقوع حادثه را دقیق بیان کنند تا ماموران بتوانند در سریعترین زمان ممکن در آن مکان حضور یابند.

رئیس مرکز فرماندهی و کنترل پلیس فرماندهی انتظامی خراسان رضوی تاکید  کرد: همچنین خواهشمندیم شهروندان پس از تماس با ۱۱۰ صبر و شکیبایی داشته باشند تا ماموران در محل اعلام شده حضور پیدا کنند و از برقراری تماس‌های پیاپی و تکراری برای پیگیری خودداری نمایند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام//ا.د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.