سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خبر داد؛

ساماندهی مراکز دفن پسماند در شهرستان شبستر

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شبستر گفت:همه محل‌های دفن پسماند باید به طور اصولی و فنی انجام گیرد تا به محیط زیست و آب‌های زیر زمینی آسیبی نرسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،علی طالبی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شبستر در جلسه مدیریت پسماند و کارگروه مخاطرات زیست محیطی شهرستان که در محل فرمانداری برگزار شده بود گفت:شهرداران و دهیاران نسبت به دفن اصولی و روزانه پسماند‌ها در زباله گاه‌ها و اجرای مصوبه شعاع ۵۰ کیلومتری و بازدید میدانی از نحوه دفن پسماند‌ها اقدامات قانونی را مورد نیاز را انجام دهند.

اوافزود: براساس مصوبات این جلسه مقرر شد پلیس راه نسبت به اعمال جریمه متخلفین رها سازی زباله و نخاله توسط خودرو‌های سواری و سنگین به ویژه در جمعه‌ها در محور مواصلاتی تبریز- مرند (تقاطع کوی مولانا) و محور امند ایوند (تقاطع کلانکش و زین اباد) اقدام کند.

او گفت: ادارات حمل و نقل جاده‌ای شبستر و تبریز نسبت به نصب بنر یا تابلو‌های هشداری جهت خودداری از رهاسازی زباله‌ها در محور‌های موصلاتی و ایجاد جایگاه جمع آوری زباله و همکاری در پاکسازی حرایم جاده‌ای (موضوع بند ۲ مصوبه) اقدام کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شبستر گفت: در این جلسه مقرر شد مرکز بهداشت و درمان شهرستان شبستر تدابیر لازم را جهت مدیریت پسماند‌های پزشکی انجام دهد.

طالبی با اشاره به این‌که حفظ محیط زیست وظیفه‌ای همگانی است، گفت: جهت فرهنگ سازی و تقویت حس مسئولیت پذیری در این حوزه نیازمند همراهی همه دستگاه‌ها و مردم بوده و استفاده از تجربیات موفق سایر شهر‌ها و کشور‌ها می‌تواند راهگشا باشد.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.