سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد؛

اعزام نیروی کار از ایران به تاجیکستان

عبدالملکی از امضای تفاهم نامه بین وزارت کار ایران با تاجیکستان برای اعزام نیروی کار متخصص به این کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: در حوزه وزارت کار دو تفاهم نامه آماده شده است که فردا بین وزارت کار ایران و دو وزارتخانه کشور تاجیکستان امضا می‌شود.

وی افزود: یک تفاهم نامه با وزارت تندرستی تاجیکستان امضا خواهد شد که مربوط به حوزه آسیب‌های اجتماعی، توانبخشی و حمایت‌های اجتماعی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تفاهم نامه دوم با وزارت مهاجرت و امور اشتغال تاجیکستان (وزارت کار) امضا می‌شود که در مورد بهداشت کار، مهارت آموزی، سیاست‌های بازار کار، بازرسی و روابط کار است.

عبدالملکی بیان کرد: بخشی از تفاهم نامه‌ها به تبادل اطلاعات و بخشی دیگر به انجام کار‌های مشترک مانند ایجاد استاندار‌های آموزشی، تولید تجهیزات توانبخشی و مبادله دارو مربوط می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از بند‌های تفاهم نامه با وزارت کار تاجیکستان مربوط به تبادل نیروی کار بین دو کشور است. در تاجیکستان نیروی کار متخصص کم است و این موضوع می‌تواند فرصتی ایجاد کند که ما نیرو‌های کار متخصص را در قالب نیروی ساده و یا شرکت‌های پیمانکاری و فنی به این کشور اعزام کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: قرار است برای هر یک از بند‌های تفاهم نامه کمیته‌ای تشکیل شود که به صورت تخصصی این بند‌ها را بررسی کنند تا به نتیجه مطلوب برسیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت کار ، نیروی کار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۹:۵۴ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
روسیه به تاجیکستان نیروی متخصص میده و احتیاجی به ما نداره
ناشناس
۱۴:۵۹ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
در ایران برای کسانی که واقعا به دنبال کار باشن کار هست و کمبود کار نداریم فقط درآمد ها کفاف زندگی رو نمیده به جای اینکارها اقتصاد رو درست کنید ارزش پول ملی رو بالا ببرید مردم اواره کشورهای دیگه بشن اونجا هم کسی حقوق کارگر خارجی رو رعایت نمیکنه و تا میتونن ازشون سوء استفاده میکنن. این کشور با این همه منابع رو چرا باید ول کنن برن کشورهای دیگه. ما تا سالها خودمون رو قدرت منطقه میدونستیم و نگاه از بالا به این کشورها داشتیم و حالا به این روز افتادیم و نیروی ایرانی تا بره اونجا تا بتونن تحقیرش میکنن.
عمار
۰۷:۴۱ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
طرح بسیار خوبیست تمامی بیکاران مملکت رو بفرستیدشون به همه کشورهایی که نیازمند نیروی کار هستند اینجوری مشکل اداره کار و اومور اجتماعیم از هر لحاظ حل و فصل می شود و آب تو دل استخدامیهای رسمی دولتی هم دیگه تکان نخورده و نخواهد خورد به این میگن عدالت بدون تبعیضگریهای مختلف حقوق بشرانه و تقسیم ثروت ملی عادلانه مابین ملت . !!! . والسلام و صلوات التماس دعا .
ناشناس
۲۳:۲۲ ۲۶ شهريور ۱۴۰۰
یعنی اینقدر بدبخت شدیم.
ناشناس
۲۳:۲۱ ۲۶ شهريور ۱۴۰۰
یعنی کشور خودمون شغل نیست؟
عمار
۰۷:۴۴ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
شغلها پایدار استخدامی آینده دار از هر لحاظ خوب و عالی فقط مال پارتی داران نور چشمیها و مافیای قدرت و ثروت و برو باندها و داردستهای خودشون است .
ناشناس
۲۲:۵۵ ۲۶ شهريور ۱۴۰۰
داریم جای پاکستان رو میگیریم بزرگترین صادرکننده کارگر شدیم
mehrdad
۲۲:۲۱ ۲۶ شهريور ۱۴۰۰
مگر توی ایران بیکار داریم که برن کشورهای دیگه دنبال کار!؟؟؟
عمار
۰۷:۴۷ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
نه بیکار نداریم همه مردم ایران وضعیتشون مثل کویتیها عالی از هر لحاظ اینم که ایشون فرمودن گفتن کسایی که می خواهن به تور سیاحتی کاری برای تفریح بروند بیان برن تاجیکستان حقوقشونم می دهند اگر نه توی ایران عمرا بیکار وجود داشته باشه همه شاغل همه اوضای مالی عالی و توپ توپ .!!! .
ناشناس
۲۱:۵۰ ۲۶ شهريور ۱۴۰۰
آخ جونننننن. من دادم میرم تاجیکستان. یه زن تاجیک بستونم. اسمشو بذارم انقزی.....
ناشناس
۲۱:۳۵ ۲۶ شهريور ۱۴۰۰
فردا به افقانستان هم باید نیرو بفرستیم
بسیجی عاشق رئیسی
۲۱:۳۳ ۲۶ شهريور ۱۴۰۰
خیلی عالی بیکاری در ایران و فلیبین بی داد میکند واقعا نیاز به ایجاد اشتغال و تامین هزینه زندگی ملت داریم
ناشناس
۲۱:۲۸ ۲۶ شهريور ۱۴۰۰
ابن یک اشتباه دیگر از دلت جدید بعد از حذف یارانه با وام یارانه ای که مردم را برای تمام عمر بدهکار دولت میکندتا این کار که نیروهای باسواد و متخصص را به تاجیکستان بفرستیم به دست خود تا ماندگار آنجا شوند و نیروهای به درد نخورتر را اینجا نگه داریم تا گند بزنن به صنعت و مراکز علمی چون این روش ایران هست جنس خوب را میگیم صادرلتی و صادر میکنیم و ته مانده آنها رو در ایران مصرف میکنیم چون جز ایرانی بدبخت هیچ کشوری چنین اجناسی رو قبول نمیکنه چه برسه مصرف کنه
ناشناس
۲۱:۱۸ ۲۶ شهريور ۱۴۰۰
افغان ها رو بفرستید تاجیکستان تا کار واس کارگران خودمون باشه
ناشناس
۲۰:۳۴ ۲۶ شهريور ۱۴۰۰
عزیزان مهاجرین افغانستانی را به کشورشان یا تاجیکستان بفرستید اینجا کار برای ما زیاد میشه