سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌های خراسان رضوی

امامان جمعه شهرستان‌های خراسان رضوی در خطبه‌های نماز جمعه برای توفیق دولت سیزدهم در کسب اعتماد مردم تاکید کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، غلامرضا مقیسه امام جمعه سبزوار گفت: انتظار می‌رود دولت سیزدهم در انتخاب مسئولان و مدیران کشور همچون انتخاب اعضای کابینه، دقت و توجه کافی داشته و موضوع تخصص و تعهد را در گزینش آنان در اولویت قرار دهد.

او افزود: لازمه تسریع رفع مشکلات کشور به ویژه در حوزه اقتصادی، انتخاب مدیرانی با روحیه انقلابی، جهادی و تلاشگر است.

امام جمعه سبزوار ادامه داد: مدیرانی توانایی حل مشکلات مردم را دارند که از تخصص و تعهد لازم برخوردار بوده و نسبت به ارزش‌های انقلاب اسلامی نیز حساس باشند.

مقیسه بیان کرد: یکی از نخستین اولویت‌های دولت سیزدهم محرومیت‌زدایی و ساماندهی به وضعیت اقتصادی و معیشتی آحاد جامعه است که باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

او با اشاره به اهمیت و جایگاه حجاب و عفاف در فرهنگ اسلامی تصریح کرد: عفت عمومی در جامعه اسلامی جریحه دار شده که باید در راستای ترویج فرهنگ حجاب راهکار‌های لازم ارائه و عملیاتی شود.

گناباد

حسن صادقی‌نسب امام جمعه گناباد گفت: دولت سیزدهم با تلاش جهادی در ابتدای کار خود توانست در کسب اعتماد عمومی مردم گام‌های خوبی برداشته و موفق عمل کند.

او افزود: واردات بیش از ۴۰ میلیون دُز واکسن کرونا به کشور، کاهش قیمت سیمان و تلاش برای تعدیل قیمت آهن از جمله مصادیق عملکرد موفق دولت سیزدهم برای کسب اعتماد عمومی به شمار می‌رود.

امام جمعه گناباد با اشاره به اینکه اگر دولت و مسئولان دستگاه‌های اجرایی به صورت جهادی به مردم خدمت کنند، می‌توان به احیای اعتماد عمومی امیدوار بود و مشکلات را کاهش داد، ادامه داد: دولتمردان باید برای کاهش تورم و از جمله افزایش قیمت کالا‌های اساسی که تنگنا‌های زیادی برای مردم ایجاد کرده است، توجه خاص داشته و به صورت جهادی این معضل را برطرف کنند.

امام جمعه گناباد حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران در اجلاس شانگ‌های را بسیار مهم و کاربردی دانست و ادامه داد: در سالیان گذشته بیشتر تمرکز ما بر تعامل و ارتباط کشور با کشور‌های غربی بود و غربیان با اعتمادسوزی، عهدشکنی و بداخلاقی‌ها نشان دادند که بدون آمریکا از خود استقلال رای ندارند.

صادقی‌نسب بیان کرد: برگزاری اجلاس شانگ‌های تا حد زیادی می‌تواند در خنثی سازی فشار تحریم‌های ظالمانه آمریکا موثر واقع شود.

او همچنین با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، آن دوران را یادآور رشادت‌های شهدا، ایثارگران و رزمندگان اسلام در دفاع از سرحدات میهن اسلامی در برابر دشمن متجاوز بعثی خواند و مهمترین عوامل پیروزی ملت ما در جنگ تحمیلی هشت ساله را ایمان به خدا، اتحاد ملی و اطاعت از ولایت فقیه برشمرد و تصریح کرد: اکنون نیز باید همین عوامل در جامعه تقویت شوند.

تربت حیدریه

مهدی عصمتی امام جمعه موقت تربت حیدریه گفت: مسئولان کشور باید به نحوه هزینه بیت المال توجه کنند و خدمت رسانی آنان به مناطق مختلف با توجه به اهمیت موارد و با اولویت بندی صورت گیرد.

او افزود: مسئولان نباید از خدمت رسانی غافل شوند و در هر منطقه با توجه به شرایط خاص و ظرفیت‌ها خدمات مطلوبی را ارائه کنند.

امام جمعه موقت تربت حیدریه ادامه داد: رفتار مسئولان با منتقدان هم باید توام با مهربانی باشد و در هر جایگاه‌های سیاسی این رفتار حسنه را داشته باشند.

انتهای پیام//ا.د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.