سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افت تحصیلی پنهان معضل جدید نظام آموزشی/ کرونا چطور بر کیفیت آموزش‌ها اثر گذاشت؟

یک پژوهشگر حوزه آموزش و پرورش در خصوص دلایل افت تحصیلی شدید دانش آموزان در دوران آموزش مجازی توضیح داد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، شرایط کرونایی و تغییر روند آموزش‌ها در مدارس، جدا از تکمیل نبودن زیرساخت‌های آموزش مجازی و آماده نبودن دانش آموزان، آسیب‌های آموزشی جدی به دنبال داشت؛ هرچندکه شرایط تحصیل مجازی با وجود خطرات شیوع کرونا ناگزیر بود؛ اما باید با ساماندهی اوضاع  فصل جدید تحصیل در دوران پساکرونا یعنی بهره گیری از فناوری های جدید در آموزش به شیوه ای درست و آنطور که متولیان امر به آن اذعان دارند، به کار گرفته شود که برخی از این عوامل مربوط به ساز و کار‌های مدیریتی، برخی مربوط به موضوع آموزش و برخی مربوط به خانواده‌هاست.

مجازی شدن آموزش، تعطیلی مدارس، مشکلات اقتصادی خانواده ها، نبود زیر ساخت‌های فناوری و چالش‌های معلمان و دانش آموزان باعث به هم خوردن نظم و ساختار سیستم آموزشی طی دو سال شیوع کرونا در سطح کشور شده است و در کنار این موارد افت تحصیلی پنهان را نباید نادیده گرفت، همان اتفاقی که علیرضا کمرئی معاون آموزش متوسطه هم چندی پیش به آن اشاره داشت.

بهنام بهراد پژوهشگر حوزه آموزش و پرورش در خصوص میزان افت تحصیلی دانش آموزان در دوران کرونا به خبرنگار آموزش و پرورش گفت: طبق مطالعات، کشور‌هایی که در دوران کرونا عملکرد تحصیلی ضعیف تری دارند، با تعطیلی بیشتری مواجه بودند و به تناسب کشور‌هایی که عملکرد بهتری داشتند تعطیلی کمتری را در طول سال داشتند؛ بنابراین هر چه میزان تعطیلی‌ها افزایش پیدا کند به همان میزان با افت یادگیری در دانش آموزان مواجه می‌شویم.

این پژوهشگر در خصوص دلایل افت تحصیلی در دانش آموزان گفت: شواهد مطالعاتی زیادی نشان می‌دهند که آموزش مجازی به هیچ عنوان قابلیت جایگزینی با آموزش حضوری را ندارد، به دلیل اینکه مفاهیم و مطالبی که معلم در کلاس به صورت حضوری به دانش آموزان می‌آموزد و همچنین  ارتباط و تعامل معلمان با دانش آموزان بسیار اثر گذار‌تر از آموزش‌ها در فضای مجازی است.

او گفت: اثر بخشی آموزش‌های مجازی برای دانش آموزان نسبت به دانشجویان کمتر است، بنابراین توصیه می‌شود که اگر قرار باشد آموزش‌های مجازی موثر واقع شود باید از سامانه‌های مدیریت یادگیری نامتقارن استفاده کنند.

بهراد ادامه داد: سامانه‌های مدیریت یادگیری نامتقارن آن دسته از سامانه‌هایی هستند که تدریس، منابع و مطالب از قبل آماده و در این سامانه‌ها بارگذاری می‌شود و دانش آموز با انتخاب کلاس و فیلم‌های تدریس از این آموزش‌ها بهره مند می‌شود، نکته قابل توجه این است که دانش آموزان هرچند بار که می‌خواهند، می‌توانند از این فیلم‌های آموزشی بارگذاری شده در سامانه استفاده کنند، دانش آموزان بعد از مشاهده فیلم‌ها و یادگیری کامل، تمرین‌های دروس آموزش داده را حل می‌کند و در آخر ارزشیابی مناسبی از دروس ارائه شده برای دانش آموز انجام می‌گیرد؛ بنابراین یکی از ضعف‌های آموزش مجازی نبود تعامل بین دانش آموز و معلم  است.

این پژوهشگر در خصوص چگونگی اثر بخشی آموزش‌های مجازی گفت: زمانی که یک پلتفرم استانداردی برای آموزش‌های مجازی وجود داشته باشد این آموزش‌ها می‌توانند اثر بخش باشند.

ساختار اپلیکیشن شاد نیازمند تغییرات است

او افزود: طبق پژوهش‌های انجام شده برای تاثیر آموزش مجازی توسط شبکه شاد که این آزمایش را با مشارکت حدود ۵۰ هزار معلم در رشته، مدرسه و استان‌های مختلف انجام دادیم، نتیجه مطالعه انجام شده نشان داد که سامانه شاد حدود ۶۲ درصد در آموزش‌های مجازی اثر بخشی دارد.

بهراد ادامه داد: در صورتی که یک سامانه مناسب و برخط باید بتواند بیش از ۹۰ درصد از نیاز‌های کاربران خود را تامین کند، متاسفانه سامانه شاد اینگونه نیست؛ بنابراین برای حل مشکل آن لازم است این سامانه را تقویت شود؛ ولی در شرایط فعلی سامانه شاد پاسخگوی نیاز‌های کاربران خود نیست.

این پژوهشگر گفت:  مشاهدات و مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که ایران در بحث روند آموزشی از قبل افت تحصیلی داشته است و با چنین وضعیتی از آموزش حضوری وارد آموزش مجازی شدیم، متاسفانه این آموزش مجازی را هم با سامانه‌ای پیش می‌بریم که نیاز کاربران خود را رفع نمی‌کند.

احتمال تداوم افت تحصیلی با غیر حضوری شدن مدارس

این پژوهشگر با اشاره به اینکه برخلاف تصور بسیاری که می‌گویند با حضوری شدن آموزش‌ها افت‌های تحصیلی به وجود آمده جبران می‌شود گفت: شواهد بین الملی نشان می‌دهد که افت‌های تحصیلی به این شکل عمدتا پایدار هستند و قابل جبران نیستند.

او گفت: متاسفانه ایران جزو آن دسته از کشور‌هایی بود که در دوران همه گیری کرونا به طور مداوم تعطیل بود در صورتی که به طور میانگین متوسط تعطیلی مدارس در کشور‌های دیگر ۵۳ روز بوده است، حتی بعضی از کشور‌ها در دوران همه گیری کرونا مدارس پیش دبستانی و دبستان را تعطیل نکردند، به دلیل اینکه مشخص شده بود انتشار بیماری در این گروه سنی کمتر است.

او افزود: یکی از مهم‌ترین کار‌هایی که باید بعد از حضوری شدن مدارس انجام شود اندازه گیری میزان افت دانش آموزان در دوران آموزش مجازی است.

بهراد گفت: با توجه به عملکرد ضعیفی که در آموزش حضوری پیش از بحران کرونا داشتیم، نبود پلتفرم و زیر ساخت‌های فناوری مناسب که مشکلات دانش آموزان در سراسر کشور را پوشش دهد  همچنین طبق آمار‌ها که مشخص شد  ۳/۵ میلیون از دانش آموزان به دلیل عدم دسترسی به سیستم‌های مناسب از تحصیل جا ماندند،   بخش عمده‌ای از دانش آموزان ترک تحصیل کردند و آن دسته از دانش آموزانی که از نظر تحصیلی در سطح بالایی قرار داشتند با مشکلات به وجود آمده در پاندمی کرونا دچار افت‌های تحصیلی زیادی شدند.

نقش وضعیت اقتصادی خانواده بر افت تحصیلی

او افزود: نکته قابل توجه این است سطح اقتصادی و اجتماعی خانواده نقش چشمگیری در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دارد بنابراین محرومیت و کم برخورداری هم می‌تواند یکی از دلایل افت تحصیلی دانش آموزان در شرایط کرونا باشد.

این پژوهشگر معتقد است که آموزش و پرورش تولید کننده نیروی کار متخصص برای همه نهاد‌های کشور است، بنابراین هر میزان افت کیفیت در نظام آموزشی که در روند تحصیلی دانش آموز خود را نشان دهد، باعث تحت تاثیر قرار گرفتن ابعاد همه نهاد‌ها در کشور می‌شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۳
در انتظار بررسی: ۰
Kwk
۱۱:۲۸ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
مجازی مجازی میکنن فقط برای تقلب و بس..........اگر که بگن اموزش انلاین امتحان حضوری میبینید که هونا هی حضوری حضوری میکنن
ناشناس
۲۰:۲۵ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
مدرسه ها که همش تئوریه مجازی خیلی بهتره دانشجوهایی که کار آزمایشگاهی دارند بی سواد بار میان
ناشناس
۱۱:۵۴ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
لطفا بگویید چرا درباره این داروی آلرگارد استاپ سیویر که میگن خیلی موثره و هیچ تلفاتی هم نداشته گزارش نمی‌نویسید؟؟؟؟؟؟!!!!!!
ناشناس
۲۲:۲۷ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
هرئین داره
ناشناس
۱۶:۱۷ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
صد‌رحمت‌به‌اون‌گدا‌ها‌وقتی‌‌یکم‌پول‌یا‌غذا‌پیدا
میکنن‌میرن‌اونو‌‌حداقل‌۲‌‌‌یا‌۳‌روز‌میخورن
ناشناس
۱۶:۰۸ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
اموزش غیر حضوری رو از منظر دیگه ببینید .
اموزش غیر حضوری به دانش اموزان ضعیف که پدر و مادر بی سواد دارند . در مناطق محروم کشور اند و دسترسی به گوشی ندارند و یا منتظر می مونه پدر یا مادرش از سر کار بیاد خونه .
ارتباط با دوستانس نداره اگه هم داره درسی نیست .

ما در شهر های پر امکانات با پدر و مادری حداقل دیپلم ،اموزش غیر حضوری رو دوست داریم .
اما معلم دغدغش اون دانش اموز ضعیفه که نمی تونه یاد بگیره .
امن ترین فضا برای اموزش و فعالیت های پرورشی کودکان مدرسه است . به امید اینکه مسئولین به فکر دانش آموزان بی بضاعت و ضعیف هم باشند .
ما همکارا امسال پول کتاب بعضی دانش اموزا رو خودمون دادیم . اینقدر اوضاع اقتصادی بعضیا خرابه .
مشکل ما اصلا دانش اموزان تهران و کلان شهرا نیستند . مشکل ما دانش اموزان حاشیه شهر اند که امن ترین محیط اموزشی و پرورشی شون مدرسه بود .
می فهمین دانش اموزی که پدر و مادر بیماری خاص داره و معلول اند و تلویزیون هم ندارند ؟
می فهمین دانش اموزی که مادرش مرده و نامادری داره .بخاطر فقر مالی و فرهنگی گوشی برای پسر خانم خریدند و اجازه استفاده به دختر نمی دهند.
می فهمی زمانی که دانش اموز میگه خانم بابام دیگه برام شارژ اینترنت نمی خره برای منفی نذارین .
ناشناس
۲۰:۲۶ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
ماهم که مدرسه داریم همین اوضاع داریم
ناشناس
۱۶:۰۲ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
کلی زحمت کشیدم و پاسخ نوشتم ولی نظرم را منعکس نکردید.
ناشناس
۱۵:۲۱ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
دولتی که چندین ساله توان ترمیم حقوق معلمینش رو نداره یعنی اصلا تحصیل و پیشرفت تحصیلی براشون اهمیتی نداره.دانش آموز بیسواد باشه جامعه فقیر تر و توسری خورتر.بیسوادی بنداز و حکومت کن
ناشناس
۱۴:۵۸ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
دعوا نکنید
مجازی بهترین شیوه آموزشی برای تمام سنین در جهان هستش.
ناشناس
۱۴:۵۵ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
مشکل از میزان درس خواندن بچه ها نیست! بلکه مشکل از درس هایی است که میخونن، همه اش فرمول و حفظیات بدون کاربرد.
ناشناس
۱۴:۲۸ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
خب خداروشکر که آنلاینه
امسال هم آنلاینه سال دیگه هم آنلاینه تا بیماری کاملا ریشه کن بشه.
ناشناس
۱۴:۲۸ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
خب خداروشکر که آنلاینه
امسال هم آنلاینه سال دیگه هم آنلاینه تا بیماری کاملا ریشه کن بشه.
ناشناس
۱۴:۲۶ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
در کلاس های خفه و دربسته که کلی دانش آموز نفس میکشن.
اگر یک نفر ناقل کرونا باشه همه خواهند مرد
ناشناس
۱۴:۲۶ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
دلیل اصلی وضعیت افت تحصیلی دانش آموزان وضعیت اقتصادی وخیم معلمان است . تمام
ناشناس
۱۶:۰۸ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
چه‌ربطی‌داره‌؟؟؟؟؟
چرا‌ شما‌ معلم‌ها‌سیر نمیشین‌
همیشه‌‌ مثل‌ فقیر‌ها‌ رفتار‌ میکنید
ناشناس
۱۴:۲۵ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
در حضوری هیچی یاد نمیگرفتم
ولی الان واقعا خیلی تو درسام پیشرفت کردم.
طرفدار باران کوثری از 2 بهمن 99 برای همیشه و تا ابد
۱۵:۴۳ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
براوو
ناشناس
۱۹:۰۹ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
با چه روشی پیشرفت کردی؟
آرش
۱۳:۱۸ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
وقتی کتاب رو میزاری جلوت و از روش امتحان رو پاک نویس می کنی، حق ما بدبختا که کل کتاب رو با کلی زحمت یاد گرفتیم رو پایمال میکنی
ناشناس
۱۴:۲۵ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
از موقعی که کلاس ها مجازی شده علاقه دانش آموزان به درس و دانش بسیار بیشتر شده
از رشد و پیشرفت نمرات کاملا مشخص و معلومه
پس خواهش میکنم با جان ملت هم بازی نکنید.
ناشناس
۱۷:۵۹ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
شمایی که همیشه همه جا میگی شوق و علاقه دانش آموز ها بیشتر شده ، مطمئن باش دلیل افزایش بیشتر نمرات تقلبه نه تلاش
ارش
۱۳:۲۱ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
اتفاقاا، الان مثلا من بدبخت که همیشه نمراتم ۲۰ بود جز انظباط، الان که مجازی شده من ۱۸ میگیرم
اونی که توی مدرسه بود و ۱۵ و ۱۶ میگرفت الان ۲۰ میگره، شرایط اقتصادی وخیم تر شده و خانواده ها درگیرن
چطور توی این روز ها پیشرفت کرده و علاقه اش به درس ۲ چندان شده؟
به بچت زسیدگی نمیکنی و نمی بینی سر امتحان چیکار میکنه بعد میای میگی نه بچه ام درس خونه!
ناشناس
۱۴:۲۴ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
اصلا حضوری رو قبول نداریم
فقط مجازی
ناشناس
۱۴:۲۴ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
لعنت به حضوری
ناشناس
۱۴:۲۴ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
در آموزش مجازی و آنلاین فقط دانش آموزان به درس و دانش اهمیت میدن.
ولی در حضوری فقط بدبختی هستش.
ناشناس
۱۴:۱۸ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
صدا و سیما باید صدای معلمان مظلوم باشد! اجرا نشدن 80 درصد هیات علمی دانشگاه در رتبه بندی بزرگترین ظلم بود! معلمان زیر خط فقر زندگی می‌کنند و یکی از عوامل کاهش کیفیت آموزش است! امروز معلمان جلوی اداره کل فارس اعتراض کردند! اعتراضات را پوشش دهید تا صدای معلمان به گوش مسءولین برسد!! معلم با 3 میلیون حقوق چطور بدون دغدغه آموزش دهد! معلمان سایر کشورها بهترین حقوق و مزایا دارند و همچنین احترام!! در این دو سال معلم بهتر از هر کارمندی تا 12 شب کار کرد مستندات آن در شبکه شاد موجود است!! ولی متاسفانه معلمان را تخریب می کنند و اجرشان را ضایع همان باید موظفی کار کرد و دلسوزی نکرد معلمان را نخریده اید! صدای معلمان باشید تا جامعه پیشرفت کند
ناشناس
۱۴:۱۸ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
صدا و سیما باید صدای معلمان مظلوم باشد! اجرا نشدن 80 درصد هیات علمی دانشگاه در رتبه بندی بزرگترین ظلم بود! معلمان زیر خط فقر زندگی می‌کنند و یکی از عوامل کاهش کیفیت آموزش است! امروز معلمان جلوی اداره کل فارس اعتراض کردند! اعتراضات را پوشش دهید تا صدای معلمان به گوش مسءولین برسد!! معلم با 3 میلیون حقوق چطور بدون دغدغه آموزش دهد! معلمان سایر کشورها بهترین حقوق و مزایا دارند و همچنین احترام!! در این دو سال معلم بهتر از هر کارمندی تا 12 شب کار کرد مستندات آن در شبکه شاد موجود است!! ولی متاسفانه معلمان را تخریب می کنند و اجرشان را ضایع همان باید موظفی کار کرد و دلسوزی نکرد معلمان را نخریده اید! صدای معلمان باشید تا جامعه پیشرفت کند
ناشناس
۱۴:۱۷ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
یک نسل بی سواد وباسواد طوطی واری در اینده کشور فقط برای سهمیه داران خوبه که کشور را کند زده گندترش کنند
ناشناس
۱۳:۱۰ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
شما باید یه حقوقی هم به مادران خانه دار بدهید که این مدت این همه بار آموزش مجازی رو دوششون بود وپابه پای بچه ها به تکالیفشون رسیدگی کردند.ودست کمی از یک معلم نداشتند
ناشناس
۱۲:۲۲ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
افت تحصیلی ربطی به حضوری یا مجازی بودن آموزش نداره.چطور در آموزش حضوری هر کی علاقه و انگیزه داشت درس می خواند و پیشرفت می کرد ،در آموزش مجازی هم همین طوریه.منتها یه بخشی از افت تحصیلی برمی گرده به عدم آماده سازی دانش آموزان و آشنا نکردن اونها با این نوع آموزش قبل از اینکه چنین شرایطی به وجود بیاد.
ناشناس
۱۱:۵۵ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
شاد جدید رو نمیخواین رونمایی کنید؟
ناشناس
۱۴:۴۷ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
احتمال خیلی قوی 31 شهریور رونمایی میشه
معلم
۱۱:۳۲ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
امسال تعداد دانش آموز در هر کلاس در پایه نهم در مدرسه ما حداقل 45 نفر هست . میتونید درستی حرف بنده را راستی آزمایی بفرمایید . همین کلان شهر نزدیک پایتخت .
ناشناس
۱۰:۴۷ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
سی سال هست افت منفی اموزش وپرورشداریم وازهمه مهمتر اموزش وپرورشیها پول حرام میخورند وحرام خواری کاراول واخر اموزش وپرورسیها هست
ناشناس
۱۱:۵۰ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
نزدیک به دوسال اموزش وپرورشیها پول مفت و حروم گرفتن که حقشون نبوده بعد هی میگن حقوقمون کمه لطفا خجالت بکشید
ناشناس
۱۲:۱۳ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
از املای متن معلومه که خیلی با سوادی و خیلی زحمت کشیده ای !!!
ناشناس
۱۳:۱۷ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
حرام امثال شما و پدر و مادرتان خوردند که چنین ادمهای تربیت کردند! نوش جانشان تا جانتان در رود
ناشناس
۱۳:۲۵ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
چهل و اندی ساله که مسئولین با تلاش شبانه روزی سعی در تخریب و بی سواد کردن مردم دارند اگر اینگونه نبود شما کمی شعور و سواد داشتید . تخریب جایگاه معلم کم کردن حقوق انها به اندازه یک کارگر ساختمان سر فلکه و کمبود شدید امکانات اوردن بی سواد های دانشگاه ازادی دهه ۶۰ با پارتی (اکثرا فامیل کارمندان اداره اموزش پرورش) به مدارس با رشته های گوناگون برای تدریس در ابتدایی راهنمایی و دبیرستان با نام حق التدریس (نمونش تدریس ریاضی توسط لیسانس روانشناسیه . ) کمبود امکانات و کم سوادی اساتید پردیس هاست .
اموزش و پرورش کشور اولین و مهم ترین جایه ک باید بعد انقلاب اباد بشه تا شما بی شعور بار نیای نمونش برو انقلاب کوبا رو نگاع کن بعد بیا مقایسه کن با ایران.
ناشناس
۱۳:۴۷ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
زمانی که دانش آموز درس نمیخونه ، میخواین بهترین معلم جهان هم براش بیارید همینه ، دلیل افت تحصیلی دانش آموز ها ، نبود علاقه به درس خواندن است و من به عنوان دانش آموز میگم تا اون هایی که تژدیدی میارن تژدید نشن اوضاع به همین روال ادامه خواد یافت
ناشناس
۱۴:۲۴ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
این را بدانید معلم ریاضی و ورزش از نظر حقوق یکسانند
گرفتاریها و آموزش اینها یکیه؟
ناشناس
۰۲:۱۷ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
به نظرم ادب ایشون به ادب معلم هایی مثل شما برمیگرده وقتی شما که مثلا معلمید به جای اینکه با زبان درست اون رو راهنمایی بکنید بهش میگید بیشعور و بی سواد به جای اینکه به خود طرف حرف بزنید به پدر و مادرش توهیین میکنید بعد انتظار دارید دانش آموز شما ادب داشته باشه وقتی ادب خودتون اینه؟ شما مثلا معلمید ادبیات معلم باید مدل آینه آینه باشه؟ گیرم اون توهین کرد شما چرا جوابش رو با توهین میدید؟
ناشناس
۱۰:۲۶ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
قضیه طرح دولت جدید درباره ساماندهی نیروهای شرکتی چیه؟
نیروهای شرکتی که اکثرشون از طریق آشنا وارد اون ارگان مربوطه میشن!!! الان میخوان با آزمون درون سازمانی اونارو تبدیل وضعیت کنند؟!!!!
خب کسانی که فارغ التحصیل میشن چی؟ نباید تو آزمون شرکت کنند؟!!!
کاربر چت
۱۰:۲۲ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
چرا شاد بروزرسانی نمی شود؟
ناشناس
۱۰:۰۳ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
معلم از فرق می نالد نه از فقر!! هنوز وزیر آموزش و پرورش نداریم چرا حاجی بابایی یا منادی نگذاشتید؟! چرا بودجه فقط برای فرهنگیان نیست!!!!! چطوری انتظار دارید کشور پیشرفت کنه
ناشناس
۱۱:۵۷ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
سنگینی دولت سر بیشمار کلاسهای با بهره پایین هست بگذارید بچه ها سرکلاس تکالیف را انجام و به منزل نیآورند
ناشناس
۰۹:۵۶ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
والا از وقتی که آموزش ها غیر حضوری شده هم ۲۰ کیلو اضافه کردم هم هیچی نفهمیدم فقط معلم ها همینطوری نمره دادن بریم بالا...
ناشناس
۱۴:۵۴ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
داداش تو دیگه خنگی مشکل خودته
ناشناس
۱۷:۳۰ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
نه خودت خنگی که تمام بچه های کلاس ما حداقل ۲ نمره معدل افت کردن اونوقت تو برای اینکه از کلاس ها جیم شی میگی غیر حضوری خوبه
ناشناس
۱۹:۱۱ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
ظاهرا کاربر ۱۴:۵۴ یه متقلب حرفه هستی
ناشناس
۰۹:۴۰ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
این صغرا کبرا چیدن هاتون اصلا اهمیتی نداره با این سیستم اموزشی که بود و هست اصلا بود و نبودش مهم نیست.
افت تحصیلی نیست خالص شدن هست کسی که پی یادگیریه یاد میگیره اونی هم که نبود نیست...سیستم کیلویی قبلی فقط مدرک تولید میکرد نه با سواد
معلم
۱۱:۲۹ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
وقتی همه دانش آموزان چه اونی که یاد گرفته وچه نگرفته باید نمره بگیره و بره بالاتر و اگر معلم نمره قبولی نده توبیخ میشه کدام خالص شدن ؟
ناشناس
۰۹:۳۷ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
اینها همش حرف مفته آموزش حضوری هیچ مزیتی در مقابل انبوهی از اشکلات ضد فرهنگی و... ای که دارد نداره. این اصرار اقایون برای حضوری صرفا برای دلالیشون مدارس خصوصی هست و بس
ناشناس
۰۹:۳۶ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
به جای تبلیغات برای حضوری شدن مدارس به فکر معیشت معلم باشید! معلم جوان انگیزه ندارد 9 و 4 درصد فوق العاده ویژه اش کم شد هیچ رسانه ای صدایش در نیامد! رتبه بندی هم که روی هاست! دو معلم تا حالا خودکشی کردند و متاسفانه فقط به فکر خودتان هستید!! معلم جوان با 3،4 میلیون حقوق چه انگیزه ای دارد! حقوق معلم حداقل 10 میلیون باید باشد در کلاس درس دغدغه نداشته باشد
ناشناس
۱۱:۵۱ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
معیشت معلمان؟؟؟؟ دوسال دارید پول مفت میگریری واقعا خیلی رو دارید
ناشناس
۱۲:۰۰ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
ساده است رانندگی چهارساعت روزی شش میلیون ماهیانه درآمد
ناشناس
۱۳:۲۲ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
ان شا الله که چشم حسودان بترکد کسی که نمی تواند 3 میلیون ببیند باید ان شا الله 10 میلیون ببیند به امید روزی که معلمان 10 میلیون در ماه بگیرند و حسودان همچنان حسرت بخورند!! مجازی همچنان ادامه داره دو سال که کم ان شا الله تا ابد مجازی کنار حضوری تا چشم امثال شما در بیاد! حالا بشین حسرت معلم بخور نوش جانت! زحمتی که معلم در مجازی کشید امثال توی بیکار نکشیدن ان شا الله 80 درصد هیات علمی دانشگاه هم بدهند تا بیشتر از معلم نبودن حسرت بخوری
ناشناس
۱۴:۲۱ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
عزیزم
معلم ریاضی و فیزیک و شیمی و ادبیات و عربی و معلم ابتدایی مفت نخوردند مفت رو معلم ورزش خورد.وگرنه بقیه اینطور نبودند
ناشناس
۰۸:۴۳ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
آموزش مجازی کلا در هیچ کشوری مورد قبول نیست مخصوصا در مورد سطوح قبل از دانشگاه.
ناشناس
۰۸:۲۶ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
بچه ها را می فرستید مدرسه .از اونطرف سویه های جدید ساخت بشر را پخش می کنند دوباره همه جا قرمز میشه.اونوقت چطوری پیک ششم را جمع کنیم.لطفا خوش خیالی را بگذارید کنار.این ویروس حالا حالا ها وجود دارد تا.... وتا ..... همینجوری پلاکانی قویترش میکنند.پس بهتره بفکر این باشید که چطور سهم ایرانیها را از این درصدی که باید محقق بشود را کاهش بدهید
ناشناس
۰۸:۵۰ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
به نظر من که نمیتونیم منتظر بمونیم ببینیم چه موقع کرونا میره. باید برای برگشت شرایط به روال عادی فکری کنیم. باید یک سری دستورالعمل مناسب وضع بشه. وگرنه همین طور از کیفیت زندگی کم میشه
صابر
۰۸:۲۰ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
#تصویب و اجرای رتبه بندی با بند همترازی
رتبه قبولی معلم در کنکور کمتر از ۱۰۰۰
رتبه قبولی عضو هیئت علمی دانشگاه دولتی بیشتر ۶۰۰۰
ناشناس
۰۸:۰۸ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
ضعف آموزشی، بخصوش درآموزش مجازی، نه تنها باعث افت تحصیلی وبیسوادی دانش آموزان شد، بلکه درتربیت واخلاق آنان تأثیر منفی ومخربی بر جای گذاست!؟! که ممکن است جبران ناپذیر باشد!!! متأسفانه مسؤلین بی درد دراین بخش مهم، قوی عمل نکردند!؟!