آموزش و پرورش هفته گذشته با اخباری درباره واکسیناسیون معلمان و سناریوهای مربوط به بازگشایی مدارس سپری شد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری درباره سناریوهای بازگشایی مدارس، چگونگی نوبت دهی واکسیناسیون معلمان و روند تامین معلم  سپری شد.

بازگشایی مدارس و کلاف سردرگم کمبود معلم در مهر ١۴٠٠

قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و پارلمانی آموزش و پرورش درباره وضعیت تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش بیان کرد: تا سال ۱۴۰۳ همچنان با مشکل کمبود معلم در کلاس‌های درس مواجه هستیم و راه رفع مشکل این است که دانشگاه فرهنگیان تقویت شود تا بتواند نیروی مورد نظر را تربیت کرده و در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد.

احمدی لاشکی تصریح کرد: البته در کنار دانشگاه فرهنگیان دانشگاه تربیت دبیرشهیدرجایی هم به تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش کمک می‌کند تا نیروی مورد نیاز در هنرستان‌ها تامین شود.

او اضافه کرد: در شرایط کنونی دو رویه را دنبال می‌کنیم اول آنکه تامین نیرو از طریق دوره چهارساله دانشگاه فرهنگیان و دوم تربیت معلم از طریق دوره‌های یکساله ماده ۲۸ اساسنامه این دانشگاه که سال گذشته ٢۵ هزار نفر از طریق کنکور سراسری و ۲۷ هزار نفر هم از طریق دوره‌های یکساله آزمون استخدامی جذب این دانشگاه شدند.

احمدی لاشکی تصریح کرد: همچنین امسال ۳۴ هزار و ۸۰۰ نفر از طریق ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان به خدمت گرفته می‌شوند.

اختصاص ۲۱ پایگاه برای واکسیناسیون فرهنگیان شهر تهران

مسعود ثقفی سخنگوی آموزش و پرورش تهران درباره نحوه واکسیناسیون فرهنگیان شهر تهران با اشاره به اینکه افرادمشمول این طرح ۹۶ هزار ۷۲۷ نفر هستند، بیان کرد: این افراد شامل نیرو‌های رسمی، بازنشسته حق التدریس، قرادادی مدارس غیردولتی و کادر اداری آموزش و پرورش تهران هستند.

او ادامه داد: ۲۱ پایگاه برای واکسیناسیون اختصاص پیدا کرده که از روز شنبه کار شروع شده است و محدودیت زمانی وجود ندارد به طوری که روزانه از ۲۰۰ تا ۱۰۰۰ نفر واکسینه می‌شوند و روز گذشته ۶ هزار و ۵۰۰ نفر واکسینه شدند.

سناریوهای آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس/ دچار افت تحصیلی پنهان هستیم

علیرضا کمریی معاون آموزش متوسطه با اشاره به اینکه چند سناریو برای بازگشایی مدارس داریم، گفت که سناریوی محتمل این است که با توجه به واکسینه کردن معلمان تا ٢۵ مرداد، ضمن ایمن سازی معلمان و کادر آموزشی بازگشایی مدارس انجام شود.

او ادامه داد: شیوه نامه های بهداشتی در روند بازگشایی مدارس مورد توجه است و اگر شده باشد حتی بازگشایی یک روز در هفته باشد، این کار را انجام می دهیم.

معاون آموزش متوسطه با اشاره به اینکه بازگشایی مدارس طبق شرایط بهداشتی انجام می شود، بیان کرد: البته امروز عدم تمایل برای بازگشت به مدرسه داریم اما باید توجه کنیم که هرچه به سمت زمان بازگشایی حرکت میکنیم اوضاع روشن تر خواهد بود.

نحوه نوبت‌دهی واکسیناسیون معلمان چگونه است؟

مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش درباره جزئیات واکسیناسیون معلمان و نوع واکسن‌های درنظر گرفته شده بیان کرد: نوع واکسن مانند روال قبل انواع مختلفی است، هم واکسن‌های داخلی با اثربخشی مناسب به بازار رسیده اند و هم واکسن‌های خارجی به طور هفتگی وارد کشور می‌شود.

او ادامه داد: پیش بینی می‌کنیم که یک میلیون و ۲۵۰ هزار فرهنگی ظرف ۱۰ تا ۱۲ روز واکسینه شوند واسامی آن‌ها را به وزارت بهداشت داده ایم، نحوه اعلام هم به استان‌ها واگذار کردیم، شهرستان‌هایی که زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت دارند، چون مراکز واکسیناسیون جمعیت زیادی ندارد به همان مراکز مراجعه کنند در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر مراکز جدیدی برای کادر آموزشی در نظر گرفته شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت با اشاره به اینکه مشکلی بابت اجرای کار نداریم، افزود: در برخی استان‌ها جمعیت بیشتر و در برخی استان‌ها جمعیت کمتر است بنابراین، تعداد مرکز را آماده می‌کنند و وضعیت نوبت دهی به طور مدرسه‌ای یا بر مبنای سابقه کار در نظر گرفته می‌شود و دوز دوم هم حتما قبل از شروع سال تحصیلی تزریق خواهد شد.

افزایش سن پذیرش داوطلبان ورود به دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهیدرجایی

با توجه به درخواست‌های مکرر داوطلبان و به منظور افزایش دایره انتخاب و زمینه سازی برای گزینش اصلح، با تصویب شورای معاونین وزارت متبوع و تایید مقام عالی وزارت، حداکثر سن ورود به دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی از ۲۲ سال به ۲۴ سال تمام (متولدین اول مهرماه ۱۳۷۶ به بعد) افزایش یافت.

نظام یادگیری با کیفیت، نیازمند معلمان با کیفیت است

محسن حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش و پرورش گفت که برای نظام یادگیری با کیفیت، نیازمند معلمان با کیفیت هستیم، براین اساس نهاد تربیت معلم، ریشه‌ای‌ترین تحولات درون یک جامعه است.

حاجی‌میرزایی افزود: شاید دانشمندان و پژوهشگران علاقه‌مند باشند تا تاریخچه تربیت معلم را مورد ارزیابی قرار دهند زیرا ریشه‌های ما بیش از آنکه محصول سیاستمداران باشند، محصول کار معلمان است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اگر نیروی انسانی با کیفیت، تحولاتی را رقم نزند، کار دوامی ندارد، تصریح کرد: پیچیدگی‌های کار معلم را هم نباید نادیده بگیریم. ما در جامعه‌ای فعالیت می‌کنیم که پویایی دارد، دانشی که به امر تربیت انسان‌ها اختصاص دارد از حیث دشواری در صدر قرار می‌گیرد.

نتایج آزمون ورودی مدارس سمپاد اعلام شد

داوطلبان برای اطلاع از نتایج آزمون با مراجعه به سایت sampad.medu.ir می‌توانند نتیجه خود را مشاهده کنند و آنطور که آمار‌ها حکایت می‌کند حدود ۱۷ هزار و ۵۰۰ دانش آموز در متوسطه دوم و ۱۲ هزار و ۵۰۰ دانش آموز در دوره متوسطه اول پذیرفته می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار