سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بسته شدن مدارس در جنوب چین همزمان با شیوع بالای گونه دلتای کرونا

دولت چین به دنبال رسیدن سطح گونه دلتای ویروس کرونا در جنوب چین به حالت هشدار، مدارس این بخش را تعطیل کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ساوت چاینا مورنینگ پست، مقامات دولتی در چین به دنبال اعلام وضعیت هشدار به دلیل شیوع گونه دلتای ویروس کووید-۱۹ در شهر «فوجیان» در جنوب شرقی چین، مدارس را تعطیل و محدودیت تردد اعمال کردند.

همچنین گفته می‌شود تمامی ساکنان از این شهر بدون توجه به آنکه تست کرونای آن‌ها مثبت یا منفی باشد، اجازه ورود به فرودگاه و مسافرت را ندارند.

اواخر سال ۲۰۱۹ بود که نخستین گزارش مبنی بر شیوع ویروس کووید-۱۹ منتشر شد. پس از این اتفاق، گمانه زنی‌های بسیاری پیرامون منشا انتشار این ویروس شکل گرفت. دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا با استفاده از الفاظی مانند «ویروس چینی»، «آنفلوانزای چینی» و «کونگ فلو» نشر این ویروس را به چینی‌ها نسبت داده بود.

به اعتقاد آمریکا، ویروس کرونا برای نخستین بار از آزمایشگاهی در ووهان چین به بیرون راه یافته بود؛ دولت پکن این ادعا را قویا رد کرد و آن را بی اساس خواند.

چین معتقد است که ردیابی منشاء ویروس یک موضوع علمی است و باید آن را فقط به دانشمندان واگذار کرد. ادعای عدم شفافیت از سوی چین تنها بهانه‌ای برای کمپین‌های سیاسی است و از زمان شیوع کووید- ۱۹، چین موضعی باز، شفاف و مسئولانه اتخاذ کرده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.