بنابر اعلام سفارت چین در واشنگتن، گزارش جامعه اطلاعاتی آمریکا در مورد منشاء ویروس کرونا فاقد اعتبار علمی است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تله تریدر، سفارت چین در آمریکا اعلام کرد که گزارش جامعه اطلاعاتی آمریکا در مورد منشاء ویروس کرونا از نظر علمی نامعتبر است.

بنابر گزارش سفارت چین، ردیابی منشاء ویروس یک موضوع علمی است؛ باید آن را فقط به دانشمندان و نه کارشناسان اطلاعاتی واگذار کرد. ادعای عدم شفافیت از سوی چین تنها بهانه‌ای برای کمپین‌های سیاسی است. از زمان شیوع کووید- ۱۹، چین موضعی باز، شفاف و مسئولانه اتخاذ کرده است.

پیش از این، مرکز اطلاعات ملی آمریکا نسخه غیر طبقه بندی شده‌ای از گزارش منشاء ویروس کووی-د ۱۹ را منتشر کرد که در آن می‌گفت بعید است ویروس کرونا از آزمایشگاه سرچشمه گرفته باشد.

در همین حال، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، پکن را متهم کرد که از ارائه "اطلاعات مهم" که روند تحقیقات را تسریع می بخشد، خودداری می‌کند.

به اعتقاد آمریکا، ویروس کرونا برای نخستین بار از آزمایشگاهی در ووهان چین به بیرون راه یافته بود؛ دولت پکن این ادعا را قویا رد کرد و آن را بی اساس خواند.

اواخر سال ۲۰۱۹ بود که نخستین گزارش مبنی بر شیوع ویروس کووید-۱۹ منتشر شد. پس از این اتفاق، گمانه زنی‌های بسیاری پیرامون منشا انتشار این ویروس شکل گرفت. دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا با استفاده از الفاظی مانند «ویروس چینی»، «آنفلوانزای چینی» و «کونگ فلو» نشر این ویروس را به چینی‌ها نسبت داده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار