سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش سن واکسیناسیون در خراسان جنوبی/ نوبت به متولدین ۱۳۷۰ رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از کاهش سن واکسیناسیون در استان خبر داد.

دهقانی فیروزآبادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: در سطح کشور سن واکسیناسیون ۲ سال کاهش پیدا کرده و حالا نوبت به متولدین ۱۳۷۰ و قبل از آن رسیده است.

او افزود: این گروه سنی جدید برای دریافت نوبت تزریق واکسن می‌توانند به سایت salamat.gov.ir مراجعه کنند.

دهقانی فروزآبادی اظهار کرد: واکسن برکت به اندازه کافی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی بیرجند قرار نگرفته است که این کمبود واکسن در استان‌های دیگر هم به چشم می‌خورد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه میزان تولید واکسن برکت در کشور کم شده است تصریح کرد: افرادی که دز اول واکسن برکت را دریافت کرده اند نوبت دز دوم آن‌ها فرا رسیده، اما واکسن برای تزریق به این افراد موجود نیست.

او ادامه داد: زمان تزریق دز دوم واکسن برکت حدود یک ماه بعد از دز اول است، تاخیر بیشتر از این مدت مشکلی ایجاد نمی‌کند تنها ایمنی با کمی تاخیر صورت می‌گیرد.

دهقانی فیروزآبادی بیان کرد: در تمام شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و همچنین روستا‌ها واکسیناسیون در مراکز جامع سلامت انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به این که ۸۶ مرکز تزریق واکسن در استان فعال است افزود: از این تعداد ۷ مرکز تجمیعی و بقیه مراکز جامع سلامت است.

انتهای پیام / ط آ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.