سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک هزار و ۳۰۰ تست مخاطی کرونا روزانه در لرستان انجام می‌شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: مراکز غربالگری این استان بصورت میانگین روزانه یک هزار و ۳۰۰ تست کرونا را برای آزمایشگاه‌ها ارسال می‌کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد،مریم کوشکی،معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان  بیان کرد: ۳۴ مرکز غربالگری کرونا در سطح استان فعال است که از این مجموع ۲۰ مرکز شبانه روزی و ۱۴ مرکز ۱۶ ساعته و در ۲ شیفت صبح و عصر فعالیت دارند.

وی اظهار داشت: از زمان شروع موج پنجم شیوع کرونا تاکنون بصورت میانگین روزانه یک هزار و ۳۰۰ نمونه تست مخاطی از طریق این مراکز انجام و برای آزمایشگاه‌ها ارسال می‌شود.

کوشکی ادامه داد: همچنین در حال حاضر پنج آزمایشگاه در شهر‌های خرم آباد، بروجرد، دورود و الیگودرز نمونه‌های کرونا را ارزیابی و نتایج را اعلام می‌کنند.

وی بیان کرد: تاکنون ۹۴۲ هزار و ۷۸۴ دُز واکسن کرونا وارد لرستان و از این تعداد، ۷۶۶ هزار و ۶۳۷ دُز معادل ۸۹ درصد برای گروه‌های هدف تزریق شده است که ۲۴۵ هزار و ۳۳۴ نفر معادل حدود ۴۲.۱ درصد از گروه‌های هدف هر ۲ دُز واکسن را دریافت کرده اند.

کوشکی اظهار داشت: در حال حاضر به طور میانگین روزانه ۱۷ هزار دُز واکسن در لرستان تزریق می‌شود و در صورت تداوم روند مطلوب فعلی، تا پایان شهریور ماه جاری بیش از ۵۰ درصد مردم استان علیه کرونا واکسینه خواهند شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: مجموع مبتلایان کرونا در استان تاکنون به ۱۷۶ هزار و ۱۱۲ نفر و تعداد قربانیان نیز به ۲ هزار و ۳۷۴ نفر رسیده است.

در حال حاضر تمامی ۱۱شهرستان لرستان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.