به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، زهرا اباصلتی عضو ستاد اجرایی مقابله با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در اوج موج پنجم شیوع کرونا روزانه ۱۵ هزار تماس تلفنی با سامانه ۱۹۱ انجام میشد که چندین برابر موجهای قبلی شیوع این ویروس بود.
او افزود: از حدود یک هفته گذشته تعداد تماسهای مردم با این سامانه کاهش یافته و به هشت هزار مورد در روز رسیده است.
عضو ستاد اجرایی مقابله با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در حال حاضر بیشتر سوالات مردم در این تماسها در باره واکسیناسیون نظیر اطلاع از گروههای سنی مجاز دریافت واکسن، زمان مورد نظر برای انجام واکسیناسیون بعد از بهبودی کرونا، تداخلات دارویی و شرایط قبل و بعد از واکسیناسیون میباشد.
اباصلتی بیان کرد: در حال حاضر ۳۰ خط فعال در سامانه ۱۹۱ از ساعت هفت و ۳۰ دقیقه تا ۲۴ آماده پاسخگویی به سوالات مردم درباره کرونا است و پزشکان آنکال نیز برای پاسخ به برخی سوالات تخصصی مردم در این سامانه حضور دارند.
انتهای پیام//م.ج