سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرورش ۹۰ هزار اصله نهال در نهالستان چهارتخته شهرکرد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری، از پرورش ۹۰ هزار اصله نهال در نهالستان چهارتخته شهرکرد خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید اسماعیل صالحی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در بازدید از نهالستان چهارتخته شهرکرد اظهار داشت: با احاله مدیریت نهالستان چهار تخته شهرکرد به بخش خصوصی و با توجه به کاهش دبی آب نهالستان حدود ۹۰ هزار اصله نهال در حال پرورش است.

او افزود: این اصله نهال‌ها از گونه‌های بادام تلخ، زبان گنجشک، بنه، سرو، صنوبر و ... می‌باشد که در یکسال گذشته در نهالستان چهارتخته تولید شده تا در هفته منابع طبیعی مورد بهره برداری قرار گیرد.


بیشتر بخوانید


صالحی با اشاره به اینکه منبع تامین آب نهالستان با مشکل کم آبی مواجه شده است گفت: این موضوع باید به صورت ویژه بررسی و تصمیمات مناسب در این خصوص اتخاذ گردد.

او ادامه داد: در خصوص مدیریت، بهره‌برداری و استفاده بهینه از منابع آب موجود توسط بخش خصوصی توصیه‌های فنی لازم ارائه شده است و واحد‌های نظارتی بر عملکرد شرکت مذکور نظارت مستمر دارند.

صالحی گفت: همچنین براساس هماهنگی‌های انجام گرفته با مدیریت بحران استان مقرر گردید با پیگیری رئیس اداره فنی جنگل داری و جنگل کاری و شرکت مذکور با استفاده از تانکر‌های سیار آب این سازمان آبیاری تکمیلی نهالستان انجام شود.

او همچنین با توجه به درخواست شرکت طرف قرارداد در خصوص خسارت وارده ناشی از کم آبی چاه نهالستان بیان کرد: جلسه ویژه‌ای در این خصوص برگزار و در خصوص بهره مالکانه سالیانه بررسی‌های لازم بعمل می‌آید.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.