سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز خرید تضمینی انگور سیاه در کردستان

مدیر تعاون روستایی کردستان گفت:خرید‌تضمینی، توافقی و حمایتی در بخش کشاورزی موجب کاهش واسطه‌ها و دلال‌ها در بازار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،اسکندری مدیر تعاون روستایی کردستان در جریان بازدید یک روزه از مراکز خرید توافقی انگور سیاه مربوط به شبکه تعاونی‌های روستایی شهرستان بانه گفت: هدف از این خرید‌های توافقی کاهش واسطه‌ها در خرید و فروش محصولات کشاورزی و بازار نامتعارف است که در نهایت به سود کشاورز و مصرف‌کننده است.

او افزود: هر جا شرکت‌ها و اتحادیه‌های تعاون روستایی تشخیص دهند که در خرید و فروش محصول تولیدی دسترنج کشاورز توسط واسطه‌ها با نرخ غیر واقعی خریداری می‌شود وارد عمل می‌شوند.

مدیر تعاون روستایی کردستان گفت: خرید حمایتی دولت و خرید توافقی که با منابع داخلی شرکت‌های تعاونی انجام می‌شود به پایداری اقتصاد کشاورزی کمک می‌کند.

اسکندری بیان کرد: اتحادیه و شرکت‌های تعاونی روستایی شهرستان مریوان و بانه با ورود به بازار فروش انگور سیاه، اقدام به بازار رسانی این محصول به صورت تازه خوری به دیگر استان‌های کشور کردند.

انگور سیاه یکی از مهم‌ترین محصولات باغی در کردستان است و ۲۱ هزار نفر در حوزه بهره برداری از باغات انگور فعالیت دارند.

از مجموع باغات کردستان، ۱۷ هزار هکتار به کشت انگور اختصاص یافته است و از این مقدار، ۱۲ هزار هکتار به صورت دیم و ۵ هزار هکتار نیز به صورت آبی کشت می‌شود.

پیش بینی می‌شود امسال ۱۲۶ هزار تن انواع انگور آبی و دیم از سطح باغات استان برداشت شود.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.