سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نامه دیپلمات های اسبق افغانستان به شورای امنیت؛ به دخالت پاکستان رسیدگی کنید

جبهه خیزش مردمی از سازمان ملل متحد خواست تا به دخالت آشکار پاکستان در امور افغانستان رسیدگی کند و از موج جدید نسل کشی جلوگیری کند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، جبهه خیزش مردمی پنجشیر در صفحه فیسبوکش نوشت: شماری از دیپلمات های ارشد افغانستان طی نامه‌ای از آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد تقاضا نمودند كه شوراى امنيت به تجاوز پاكستان در افغانستان رسيدگى نمايد.

این جبهه می افزاید که این نامه توسط دیپلمات‌های برجسته و با سابقه افغانستان از جمله داکتر روان فرهادى و محمود صيقل، سفراى اسبق افغانستان در سازمان ملل متحد، مسعود خليلى سفير اسبق افغانستان در اسپانیا، تركيه و هند و همايون تندر سفير اسبق افغانستان در اتحاديه اروپا امضا شده است.

در این نامه همچنان ذکر شده است که جامعه جهانی از به رسمیت شناختن حکومت طالبان خودداری کند و در مقابل از  تجدید ساختار و تداوم نظام مبنی بر ارزش های قانون اساسی حمایت کند.

در ادامه در این نامه تقاضا شده است تا جامعه جهانی در راستای منشور سازمان ملل متحد و اعلاميه جهانى حقوق بشر به موج جديد نسل كشى، جنايات جنگى، پاكسازى قومى و جنايت عليه بشريت توسط طالبان خاتمه دهد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.