سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکسینه شدن بیش از ۹۵ درصد جمعیت بالای ۶۰ سال در استان همدان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت:۹۵/۲درصد از جمعیت بالای ۶۰سال استان همدان در برابر بیماری کرونا واکسینه شدند که موجب کاهش مرگ در روز‌های اخیر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، رشید حیدری مقدم,رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان  با اشاره به اینکه روزانه ۱۵ هزار دُز واکسن کرونا در استان تزریق می‌شودو امکانات لازم برای افزایش ۳۰ هزار دُز فراهم شده است و از هفته‌ای آینده روند واکسیناسیون افزایش می‌یابد گفت: با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و عدم تردد در مکان‌های شلوغ پیک پنجم همه گیری بیماری کرونا را پشت سر خواهیم گذاشت.

او بیان کرد: ۹۵/۲ درصد جمعیت بالای ۶۰سال استان همدان در برابر بیماری کرونا واکسینه شدند و۴۲ مرکز واکسیناسیون در استان همدان ایجاد و راه اندازی شده که هر یک از این مراکز ظرفیت تزریق روزانه ۷۰۰ دُز واکسن را دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در ادامه تأکیدکرد: با تحویل محموله‌های جدید واکسن کرونا میزان تزریق واکسن در استان از هفته آینده به ۳۰ هزار دُز در روز افزایش داده می‌شود.

حیدری مقدم گفت: آمار فوتی‌های کرونا طی پیک چهارم همه گیری در استان همدان روزانه به ۳۲ نفر هم رسید که این آمار در جریان پیک پنجم همه گیری با توجه به تسریع روند واکسیناسیون به ۳ تا ۱۶ نفر در روز کاهش یافت به نحوی که میانگین مرگ و میر استان در جریان این پیک ۱۲ نفر بود.

او یادآور شد: برای تزریق کامل واکسن کرونا (دُز اول و دوم) تمامی جمعیت بالای ۱۸ سال استان همدان به ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار دُز واکسن نیاز داریم که تا کنون حدود ۷۵۰ هزار دُز واکسن در استان تزریق شده که شامل ۲۶۱ هزار و ۴۱۳ نفر به طور کامل (تزریق ۲ دُز) و ۴۸۸ هزار و ۸۴۹ نفر نیز دز نخست را دریافت کرده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: هم اینک یک هزار و ۳۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند و روزانه ۷۰۰ بیمار مبتلا به کرونا نیز به صورت سرپایی از خدمات درمانی این مراکز استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.