سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اشغال افغانستان/ انتقاد مردم از عملکرد آمریکا

برخی از شهروندان کشور با انتقاد از خروج غیرمسئولانه نیروهای خارجی از افغانستان می‌گویند که اکنون با آینده تاریکی روبرو هستند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، هر چند بیشتر شهروندان کشور از خروج نیروهای خارجی از افغانستان خوشبین هستند اما چگونگی خروج این نیروها انتقادهایی را در پی دارد. شماری از شهروندان کشور می‌گویند که جامعه جهانی به ویژه آمریکا، در بیست سال پسین برای آوردن صلح دائمی در کشور هیچ کاری نکرده است.

آمریکا بیست سال پیش همزمان با آمدنش به افغانستان تعهد کرده بود که به افغانستان کمک می‌کند اما با گذشت افغانستان هنوز هم در فهرست فقیرترین کشورهای جهان جا دارد.

یارمحمد، باشنده کابل گفت: «آمریکا بیست سال در اینجا بود. این یک زمان بسیار زیاد است. آن‌ها هیچ چیزی برای ما انجام نداده اند.»

اسدالله، مرد هشتاد ساله‌ای که سرپرستی دوازده تن اعضای خانواده‌اش را برعهده دارد، می‌گوید که با بیکاری و ناداری دست و پنجه نرم می‌کند. اسدالله می‌افزاید که از زمان حضور جامعه جهانی در افغانستان تاکنون در اوضاع اقتصادی‌اش هیچ تغییر مثبتی نیامده است.

برخی از شهروندان کشور با انتقاد از خروج غیرمسئولانه نیروهای خارجی از افغانستان می‌گویند که اکنون با زندگی ناروشنی روبرو هستند و از همین‌ رو روزانه شهروندان کشور مجبور به ترک کشور می‌شوند.

لینا نظری، باشنده کابل گفت: «نمی‌دانم چرا ما را در این شرایط ترک کردند؟ من فکر می‌کنم که به فایده شان بود که رفتند.»

با این همه، شهروندان کشور امیدوارند که پس از این سرنوشت افغانستان روشن شود و این کشور دوباره به میدان جنگ در منطقه تبدیل نشود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.