سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بومی سازی دستگاه تراش CNC در ذوب آهن اصفهان

با تکیه بر دانش داخلی صنعتگران دستگاه تراش CNC پیشرفته آلمانی ریل در شرکت ذوب آهن اصفهان بومی سازی و راه اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، علیرضا مهرابی سرپرست خدمات فنی تولید در مدیریت مهندسی نورد شرکت ذوب آهن اصفهان گفت:  دستگاه تراش CNC حساس و کلیدی با توانمندی و همت کارشناسان داخلی در اوج تحریم‌ها و در بازه زمانی دوماهه برنامه نویسی و چهارساله هم راه اندازی شد.

وی افزود: این دستگاه سنگین تراش ساخت شرکت GEORG آلمان با طول بستر ۱۳ متر قابلیت ماشین کاری قطر یک ونیم و طول هشت متر را دارد و از دقیق‌ترین ماشین‌های تراش CNC است که در تراش غلتک‌های ریل کاربرد دارد و پس از تلاش شبانه روزی نیرو‌های توانمند بومی سازی و بهره برداری از آن آغاز شد.

مهرابی گفت: از مهمترین ویژگی‌های این دستگاه شامل پردازش فوق العاد بالا، سیمولیشن بالا که می‌توان روی صفحه کنترلر مشاهده و کنترل پردازش‌ها را داشته باشد، اجرای برنامه نامحدود، پی ال سی بدون محدودیت خروجی و کنترل همزمان چهار دستگاه و قابلیت کترل فرمان‌های ۲۱ محور است.

وی افزود: همزمان قطر تراشی و کالیبراسیون (کالیبر تراشی) از شاخص‌های این دستگاه است که افزایش کیفیت بیشتر ریل تولیدی، کاهش خوردگی غلتک، افزایش طول عمر و راندمان و تناژ بهره برداری بالا و از طرف دیگر با افزایش مراحل تنظیم، رسیدن به ابعاد بالاتر را آسان‌تر می‌کند.

سرپرست خدمات فنی تولید درمدیریت مهندسی نورد شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: از سه دستگاه آلمانی موجود دراین شرکت دو دستگاه که دارای نواقص در قطعات مکمل، کنترلر و برنامه نویسی بود با تکیه بر دانش بومی متخصصان رفع اشکال شد.

علیرضا مهرابی گفت: ارزش تقریبی این سه دستگاه سنگین تراش سی ان سی بیش از ۹۰ میلیارد ریال برآورد شده است که دستگاه تراش سی ان سی راه اندازی شده و در آینده‌ای نزدیک دستگاه سنگین تراش سی ان سی سوم ساخت شرکت آلمانی هم با بهره گیری از دانش داخلی نیرو‌های متخصص بومی سازی و بهره برداری می‌شود.


انتهای پیام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.