سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص ۲۰۰ آبگرمکن خورشیدی به شهرستان کهگیلویه

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه گفت: توزیع آبگرمکن خورشیدی به صورت رایگان بین روستائیان و عشایر این شهرستان آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، هدایت الله آویزش رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه گفت: کاهش و قطع وابستگی به استفاده از چوب، هیزم و گونه‌های مرتعی برای تامین سوخت، تهیه آب گرم و پخت و پز، از اهداف توزیع این آبگرمکن ها است.

آویزش افزود: بیش از ۲۰۰ آبگرمکن خورشیدی به شهرستان کهگیلویه اختصاص داده شده است.

او با بیان اینکه از این تعداد ۷۰ آبگرمکن به روستا‌های چاروسا با هزینه هر کدام ۲۰ میلیون تومان اختصاص داده شد ادامه داد: این آبگرمکن‌ها بین روستائیان مناطق لاش، شوار، دارگنجی، چم لپو و فاریاب توت و روستا‌های هدف که در مجاورت جنگل قرار دارند توزیع شود.

رئیس منابع طبیعی شهرستان کهگیلویه ادامه داد: تأمین انرژی موردنیاز بهره‌برداران مرتع از طریق انرژی‌های پاک نظیر نور خورشید با توجه به مستعد بودن بخش چاروسا می‌تواند کمک شایانی به جلوگیری از خسارت به مراتع و صرفه‌جویی در مصرف سوخت‌های فسیلی کند.

او با بیان اینکه بیش از ۶۰ آبگرمکن دیگر به این تعداد اضافه و بین روستائیان و عشایر توزیع می‌شود عنوان کرد: خانوار‌های روستایی که همکاری و مشارکت ویژه‌ای در جلوگیری از تخریب، تصرف، مهار آتش و طرح‌های احیای جنگل داشته‌اند، در اولویت قرار دارند.

انتهای پيام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.