مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بويراحمد گفت: ٤٧٦ آبگرمکن خورشیدی در مناطق جنگلی، روستایی و عشایری استان توزیع شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، غلامحسین حکمتیان اصل مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بويراحمد گفت: تعداد ۴۷۶ آبگرمکن خورشیدی با هزینه‌ ای افزون بر ۵ میلیارد ریال در مناطق جنگلی، روستایی و عشایری استان که فاقد گاز طبیعی بودند نصب شد.
 
حکمتیان‌ اصل با اشاره به اینکه نصب آبگرمکن‌ های خورشیدی در مناطق جنگلی عشایری و روستایی راهکاری مناسب برای جلوگیری از قطع درختان است، تاکید کرد: نصب این آبگرمکن‌ ها تا حدود ۵۰ درصد از قطع درختان در مناطق روستایی استان جلوگیری کرده است.

او اضافه کرد: امروزه یکی از چالش‌ هایی که منابع طبیعی را بطور جدی مورد تهدید قرار می‌دهد بحث سوخت در مناطق روستایی و عشایری واقع شده در جنگل‌ ها است.
 
حکمتیان اصل عنوان کرد: در مناطق کم‌ تر توسعه یافته همچون منطقه زیلایی کمبود سوخت‌ های فسیلی وجود دارد و ساکنان آسیب‌ های جدی به جنگل‌های منطقه وارد می‌کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان افزود: مردم به منظور تامین سوخت برای گرمایش، پخت و پز و بهداشت از هیزم استفاده می‌کنند.
 
او گفت: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان برای حفظ جنگل‌ ها و خدمات رسانی به مردم در مناطق سخت گذر و محروم استان آبگرمکن‌ های خورشیدی نصب کرده است.

حکمتیان‌ اصل اضافه کرد: تاکنون هزار و ٣٥٠ دستگاه آبگرمکن خورشیدی در مناطق روستایی و عشایری کمتر برخودار بدون گاز استان نصب شد.
 
او گفت: با نصب تعداد ۳۵۰ دستگاه علاوه بر جلوگیری از مهاجرت روستائیان و عشایر به شهرها، میزان تخریب جنگل‌ها در این مناطق ۶۰ درصد کاهش یافت.
 
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.