سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده مردم آبادان:

بزرگترین چالش در منطقه آزاد اروند دوگانگی مدیریتی است

مختار بزرگترین چالش در منطقه آزاد اروند را دوگانگی مدیریتی حاکمیتی و خدماتی خواند.

جلیل مختار نماینده مردم آبادان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،گفت: بزرگترین چالش در مناطق آزاد دوگانگی مدیریتی حاکمیتی و خدماتی است که در خوزستان به ویژه منطقه آزاد اروند بیشتر جلوه می کند.

او با بیان آن که اگر برداشت از مناطق آزاد به آن گونه که هیچ اعتباری از دولت دریافت نکند درست بود هیچ بودجه‌ای نباید در مجلس برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شد افزود: بر اساس ماده ۲۳ قانون برنامه ششم توسعه نیز آمده است که ایجاد هرگونه منطقه آزاد، ویژه، تجاری و صنعتی جدید وابسته به تصویب مجلس و تامین زیر ساخت‌های مورد نیاز آن است و وزارت نیرو باید مجوز راه اندازی تولیدی و صنعتی صادر کند.

مختار با اشاره حمایت نکردن وزارت نیرو از طرح‌های در حال توسعه در منطقه آزاد اروند ادامه داد: از قانون مصوب دولتی و درنظر نگرفتن هیچ گونه اعتباراتی برای مناطق آزاد را رد کرد و اهمال از انجام وظیفه را در مورد آنان به کار برد.

او وعده داد تا نمایندگان مجلس درآبادان و خرمشهر با استفاده از ظرفیت‌های قانونی از وزارت نیرو بر اساس ماده ۲۳۴ با محوریت استنکاف وانجام تعهدات توسط این وزارتخانه در خصوص همکاری نکردن با پروژه‌های در حال توسعه منطقه آزاد اروند در سامانه قانون گذاری درخواست کنند تا در مجلس شورای اسلامی به این مسئله رسیدگی شود.

نماینده مردم آبادان با بیان آنکه در برنامه‌ی واحده بودجه‌ی ۱۴۰۰ به جلوگیری از هزینه کرد یا توسعه عمرانی در مناطق آزاد اشاره‌ای نشده، هدف از درخواست نمایندگان آبادان و خرمشهر در مجلس را بررسی چه ماده و قانونی خواند که وزارت نیرو بر اساس آن در انجام تعهد خود را در قبال حمایت از طرح‌های در حال توسعه مناطق آزاد کوتاهی می‌کند.

انتهای پیام / ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.