مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: احیای فاضلاب آبادان و خرمشهر نیازمند اعتبار است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،اسماعیل زمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: قدرت اجرایی مناطق آزاد در حوزه جغرافیایی خود بالاترین قدرت است، اما متاسفانه در منطقه آزاد اروند به دلیل آنکه از قبل ادارات زیادی وجود داشت دچار دوگانگی حاکمیتی شده ایم؛ این در حالیست که ما متولی خدمات دهی در شهر‌های آبادان و خرمشهر هستیم.

او افزود: در دوره بازسازی به دلیل سرعت بالا برای احیای شهر کیفیت این کار مناسب نبوده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند ادامه داد: کار‌های خوبی در منطقه انجام شده، اما کافی نیست بطوری که به اعتبار ۵ تا ۶ هزار میلیارد تومانی برایاحیای فاضلاب آبادان و خرمشهر احیاء نیاز داریم.

زمانی گفت: تاکنون بیش از ۲۰ میلیارد تومان برای استقرار گمرک در دروازه‌های منطقه آزاد اروند هزینه شده است، اما این امر مهم محقق نشد.

او با بیان اینکه از آذرماه ۹۶ تا اسفند ۹۸ بیش از ۴ میلیون نفر گردشگر عراقی از مرز‌های زمینی و دریایی وارد منطقه آزاد اروند شده اند افزود: حضور این میزان گردشگر باعث ایجاد ۱۰ هزار شغل موقت مستقیم در منطقه شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند  با اشاره به اینکه برای احیای آبادان و خرمشهر محور را تجارت قرار داده شده است گفت: باید با استفاده ویژه از سواحل منطقه آن را محور توسعه قرار دهیم.

زمانی تصریح کرد: در منطقه آزاد اروند هم اکنون ۷۰ درصد هزینه‌ها عمرانی و ۳۰ درصد جاری هستند که با توجه به شرایط پولی کشور کار دشوار پیش می‌رود.

او ادامه داد: در دو شهرستان آبادان و خرمشهر هیچ طرح عمرانی بدون کمک منطقه آزاد اروند اجرا نمی‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند  در آمد امسال منطقه آزاد اروند را ۳ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: مناطق آزاد تحت نظر نهاد‌های نظارتی قرار دارند و حسابرسی‌ها انجام می‌شود بنابراین جای خطایی وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.