سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بذرافشان عنوان کرد:

هدف گذاری کمیته امداد فارس ۲۵ هزار فرصت شغلی تا پایان امسال است

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس گفت: این نهاد حمایتی برای سال ۱۴۰۰ ایجاد ۲۵ هزار فرصت شغلی را برای متقاضیان و مددجویان هدف گذاری کرده که تاکنون حدود نیمی از آن محقق شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد بذر افشان مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس گفت: یکی از رویکرد‌ها و راهبرد‌های اساسی کمیته امداد همواره خروج تدریجی خانوار‌های زیر پوشش در قالب ایجاد طرح‌های اشتغالزایی و خودکفایی از این نهاد حمایتی است.

او افزود: با تحقق این میزان طرح اشتغالزایی در سال ۱۴۰۰ و سایر کمک‌ها و طرح‌های خودکفایی و بر اساس بررسی‌های انجام شده حدود پنج هزار خانوار نیز از چرخه حمایتی خارج می‌شوند.

بذرافشان گفت: البته خروج این خانوار‌ها از چرخه حمایتی تنها در زمینه قطع دریافت مستمری ماهیانه است و در سایر حوزه‌ها همچنان از کمک‌ها و حمایت‌های این نهاد حمایتی نیز بهره‌مند خواهند بود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس یادآور شد: همچنین با توجه به وضعیت معیشتی و مشکلات اقتصادی ناشی از کرونا چتر حمایتی کمیته امداد در سطح جامعه نیز بازتر شده و این نهاد حمایتی نیز با تمام توان همراه و همگام با دولت و سایر نهاد‌ها برای رفع تنگنا‌ها و مشکلات اقتصادی نیازمندان آمادگی کامل دارد.

او با بیان اینکه ظرف حدود چهار سال گذشته تاکنون بیش از۱۰۰هزار فرصت شغلی در استان فارس ایجاد شده است، گفت: میزان سرمایه گذاری وتسهیلات پرداختی این تعداد طرح نیز افزون بر۲هزار میلیارد ریال بوده که از طریق صندوق امداد ولایت و تبصره ۱۶بانک مرکزی تامین اعتبار شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس بیان کرد: اولویت پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در وهله نخست افراد زیر پوشش و مددجویان و همچنین زنان سرپرست خانوار است و البته افراد فاقد شغل و بیمه و یا دانش آموختگان و افرد دارای مهارت‌های فنی و حرفه‌ای که فاقد شغل و بیمه و از تمکن مالی لازم برخوردارنیستند در اولویت‌های بعدی پرداخت وام اشتغال کمیته امداد هستند.

بذرافشان گفت: کمیته امداد شهرستان لارستان یکی از نهاد‌های پیشرو در زمینه انجام طرح‌های اشتغالزایی در سال ۹۹ و همچنین پنج ماهه امسال بوده است.

او تصریح کرد: این شهرستان در سال گذشته افزون بر۸۰ میلیارد ریال جذب اعتبار در زمینه طرح‌های اشتغالزیی داشته که سال ۱۴۰۰میزان تسهیلات و اعتبارات آن حدود ۲ برابر و به رقمی افزون بر ۱۵۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس گفت که کمیته امداد لارستان نیز تاکنون نیمی از اعتبارات اشتغالزایی امسال خود را جذب کرده و ظرف حدود پنج ماه گذشته ۱۱۵ طرح کوچک و زودبازده با اعتباری افزون بر ۸۰ میلیارد ریال در این شهرستان ایجاد شده است.

بذرافشان همچنین موضوع ساخت مسکن را به عنوان یکی از اولویت‌های مهم کمیته امداد در سطح کشور و این استان دانست و گفت: در صورت تامین زمین در هر شهرستان و مناطق مختلف استان آمادگی ساخت مسکن برای مددجویان و افراد نیازمند را داریم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس گفت: کمیته امداد در صورت تامین زمین مورد نیاز سالانه توانایی ساخت یک هزار و ۵۰۰ مسکن ویژه مددجویان را دارد و در سال‌های گذشته این مهم محقق شده است.

او بیان کرد: هر میزان زمین بیشتری در اختیار کمیته امداد قرار گیرد این نهاد نیز می‌تواند از محل کمک‌های خیران، کمک‌های بلاعوض و حوزه زکات و اکرام ایتام تسهیلات بدون سود برای خانه دار شدن نیازمندان و افرد فاقد مسکن اقدام کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس بیان کرد:هم اینک حدود ۱۰ هزار یتیم درمناطق مختلف استان یر پوشش چتر حمایتی کمیته امداد این استان است.

نزدیک به چهار هزار خانوار از جمعیت حدود ۲۳۰ هزار نفری شهرستان لارستان زیر پوشش کمیته امداد قرار داردند.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.