سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر صمت:

برای صنعت و معدن هر استان برنامه تعیین خواهیم کرد

فاطمی امین گفت: تا پایان امسال برنامه مدونی برای بخش صنعت، معدن و تجارت تمامی استان های کشور تعیین خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی از کارخانه کویر تایر بیرجند و ۳ واحد تولیدی فعال و نیمه فعال بازدید کرد.

او در حاشیه این بازدیدها با بیان اینکه بخشی از لاستیک سنگین مورد نیاز کشور از خارج وارد می‌شود، گفت: کارخانه کویر تایر علاوه بر تولید تایر پا را فراتر گذاشته و یک ماشین ساز حرفه‌ای در زمینه تولید لاستیک شده است.


بیشتر بخوانید


فاطمی امین با اشاره به اینکه صادرات ما تنها نباید در حوزه تایر باشد و بایستی صادرات فناوری و ماشین آلات نیز انجام شود، افزود: تا جایی که بتوانیم از این حوزه حمایت خواهیم کرد و اگر این کارخانه برنامه هایی برای احداث خط تولید در کشور‌های دیگر نیز داشته باشد ما زمینه را برای این کار تسهیل خواهیم کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: تا پایان امسال برای تمامی استان های کشور یک برنامه برای بخش صنعت و معدن همان استان تعیین خواهیم کرد.

او بیان کرد: در این برنامه فرصت ها، مشکلات، رویداد‌ها و اتفاقاتی که در این حوزه بایستی رخ دهد را کاملا مشخص می‌کنیم.

فاطمی امین عنوان کرد: این برنامه تا ۳ سال آینده اجرایی خواهد شد و به نوعی برنامه و نقشه راه ما برای این ۳ سال خواهد بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه صادرات یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که ما در سازمان صمت به آن توجه خواهیم کرد، تصریح کرد: در این حوزه اولویت ما صادرات به کشور‌های همسایه از جمله افغانستان، پاکستان، روسیه و سایر کشور‌های همسایه خواهد بود.

انتهای پیام/ ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.