سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رینگ اختصاصی، نیاز موی‌تای‌کاران اصفهانی

مسئول کمیته موی‌تای اصفهان و مربی اسبق تیم ملی گفت: یکی از نیازهای ورزشکاران اصفهانی رینگ‌های اختصاصی موی‌تای است که باید اداره کل ورزش و جوانان نسبت به این موضوع اقداماتی را انجام دهد.

یوسف مهرابی مسئول کمیته موی‌تای و مربی اسبق تیم ملی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  گفت: موی‌تای به‌معنای مبارزه تایلندی است. این ورزش با قدمت بیش از ۲هزار سال در کشور تایلند شکل گرفته و به علت زیبایی و قدرت زیادی که دارد در کشور‌های دیگر نیز فراگیر شده است.

او افزود: موی‌تای در ایران حدود ۳۲ سال قدمت دارد و توسط محمد توحیدی بنیان‌گذاری شد.

مسئول کمیته موی‌تای و مربی اسبق تیم ملی گفت: این ورزش در استان اصفهان از سال ۱۳۷۷ توسط محمد جلالی پایه‌گذاری شد و اکنون در اکثر شهرستان‌های استان ورزشکاران این رشته در حال فعالیت هستند.

مهرابی راجع به فعالیت‌های موی‌تای گفت: اخیرا قبل از مسابقات المپیک اعلام شد که این ورزش عضو دائمی کمیته ملی و کمیته جهانی المپیک یا ioc شده، این ورزش تا قبل از المپیک عضو غیردائم بوده و امیدواریم در المپیک ۲۰۲۴ شاهد مدال‌آوری ایرانیان باشیم.
او افزود: موتای اصفهان جایگاه ویژه‌ای در انجمن موی‌تای استان دارد و اکنون زیر مجموعه انجمن‌های ورزشی استان اصفهان است.

مربی اسبق تیم ملی و مسئول کمیته موی‌تای استان خاطرنشان کرد: در بحث رتبه بندی می‌توان گفت اصفهان جزو اولین یا دومین شهر به لحاظ جمعیتی در این ورزش است. از نظر مدال آوری نیز در سال‌های گذشته جایگاه بسیار خوبی را دارا بودیم.

مهرابی افزود: قهرمانان این ورزش به توجه بیشتری نیاز دارند. با توجه به بالا بودن هزینه تمرین و حفظ آمادگی باید از طرف اداره کل ورزش و جوانان استان و هیئت انجمن‌های ورزشی حمایت مالی صورت گیرد.

او راجع به مسابقات این رشته ورزشی گفت: مسابقات استانی با هزینه بالاتری نسبت به بقیه رشته‌های ورزشی روبه رو است، زیرا تجهیزات این ورزش با ورزش‌های دیگر متفاوت است و به رینگ، تاتمی و سالن‌های بزرگ نیاز دارد.

مسئول کمیته موی‌تای و مربی اسبق تیم ملی تصریح کرد: در استان اصفهان رینگ تخصصی وجود ندارد یکی از نیاز‌های ورزشکاران اصفهانی رینگ‌های اختصاصی موی‌تای است که باید اداره کل ورزش و جوانان نسبت به این موضوع اقداماتی را انجام دهد.

مهرابی در پایان گفت: یک دست صدا ندارد و هیئت و اداره کل استان باید همکاری کنند که با برنامه‌ریزی‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت و با مدال‌آوری در مسابقه کشوری و تیم ملی شاهد به ثمر رسیدن تلاش‌ها باشیم.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.