سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گوترش: جهان باید از فروپاشی اقتصادی در افغانستان جلوگیری کند

دبیر کل سازمان ملل متحد گفت همه کشور‌های جهان باید به گفتگو با طالبان ادامه دهند و مانع از فروپاشی اقتصادی و اجتماعی در افغانستان شوند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس ۲۴، دبیر کل سازمان ملل متحد از ملت‌ها خواست تا به گفتگو با گروه طالبان ادامه دهند.

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد در مصاحبه با فرانس ۲۴، ضمن ابراز نگرانی از ورود گروه های تروریستی به افغانستان، اعلام کرد: «ما باید به گفتگوی خود با طالبان به منظور همبستگی با مردم افغانستان، ادامه دهیم.»

وی افزود: «وظیفه ما این است که همبستگی خود را با مردمی که به شدت رنج می‌برند، گسترش دهیم، میلیون‌ها نفر در افغانستان  در معرض خطر گرسنگی هستند.»

دبیر کل سازمان ملل گفت: جهان باید از فروپاشی اقتصادی در افغانستان جلوگیری کند. هیچ تضمینی درباره آنچه ممکن است از مذاکرات حاصل شود وجود ندارد، اما اگر ما می‌خواهیم افغانستان مرکز تروریسم نباشد، زنان و دختران حقوق خود را از دست ندهند، باید با طالبان گفتگو کنیم.

وی از سفر احتمالی خود به افغانستان خبر داد و گفت: آنچه سازمان ملل متحد می‌خواهد ایجاد یک دولت فراگیر در افغانستان است، دولتی که همه اقشار جامعه افغانستان در آن حضور دارند. افغانستان باید در صلح و ثبات و با رعایت حقوق مردم، اداره شود.

دبورا لیونز، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به افغانستان نیز امروز اعلام کرد: باید راهی برای آزادسازی اموال و دارایی‌های افغانستان در بانک‌های خارجی پیدا کنیم. باید قبل از هر تصمیمی نسبت به تضمین‌های عملی برای سوء استفاده نکردن نیرو‌های طالبان از این دارایی‌ها مطمئن شویم.

این مقام سازمان ملل تاکید کرد که اگر مسدود شدن دارایی‌های افغانستان به همین روال ادامه داشته باشد این کشور در یک رکود بی سابقه اقتصادی فرو خواهد رفت و مردم افغانستان با فقر و گرسنگی شدیدی دست و پنجه نرم خواهند کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.