سازمان ملل متحد میزان کمک‌های درخواستی خود برای افغانستان را افزایش و درباره خطر وقوع یک فاجعه انسانی در این کشور هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان ملل متحد اعلام کرد برای تامین نیاز‌های اولیه میلیون‌ها شهروند افغانستان به ۱۹۳ میلیون دلار دیگر نیاز دارد. به این ترتیب میزان کمک‌های درخواستی سازمان ملل متحد برای افغانستان تا پایان سال ۲۰۲۱ به ۶۰۶ میلیون دلار افزایش یافت.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای اعلام کرد: با به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان در اواسط ماه اوت، نیاز‌های بشردوستانه در افغانستان افزایش یافته است.

قرار بود مسئله کمک بشردوستانه به افغانستان در نشستی که روز دوشنبه به درخواست آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد در سطح وزیران کشور‌های عضو در ژنو برگزار می‌شود‏، مورد بررسی قرار گیرد.

استفان دوژاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد با اعلام خبر این نشست تاکید کرد: پس از بیست سال جنگ بار دیگر افغانستان به دست طالبان افتاده است. این کشور جنگ زده اکنون با خطر یک فاجعه انسانی قریب الوقوع روبروست.

دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در بیانیه خود ابراز امیدواری کرد که کشور‌های عضو در کنفرانس مربوط به افغانستان قول‌های سخاوتمندانه‌ای بدهند. کمک ۶۰۶ میلیون دلاری که سازمان ملل متحد برای افغانستان درخواست کرده، برای تامین نیاز‌های ضروری به ویژه نیاز‌های غذایی حدود یازده میلیون شهروند افغانستان و همچنین نیاز‌های درمانی و بهداشتی سه میلیون و چهارصد هزار نفر در این کشور ضروری است.

 قرار است از این کمک‌ها برای سالم سازی آب، تقویت تدابیر بهداشتی، مقابله با خشونت‌های جنسیتی و همچنین مقابله با سوء تغذیه حاد که بیش از یک میلیون کودک و زن افغانستانی از آن رنج می‌برند، استفاده شود.

سازمان ملل متحد تاکید کرد در حال حاضر ۱۸ میلیون نفر در افغانستان با خطر فاجعه انسانی روبرو هستند و اگر برای بهبود شرایط در این کشور اقدامی عاجل صورت نگیرد طولی نخواهد کشید که این تعداد دو برابر خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار