سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز درجه بندی واحد‌های فرآوری پسته در خوشاب

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت: روند بررسی کیفیت سنجی و درجه بندی واحد‌های فرآوری پسته در خوشاب آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ابراهیم رودسرابی مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت: بررسی کیفیت سنجی و درجه بندی واحد‌های فرآوری پسته در خوشاب آغاز شده است.

او افزود: حفظ کیفیت محصول پسته در روند پوست گیری، شست‌وشو، خشک کردن و سورت نمودن و توجه به مسائل زیست محیطی از آیتم‌های اصلی در درجه بندی واحد‌های فرآوری پسته در شهرستان خواهد بود.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب ادامه داد: رعایت استاندارد‌های لازم در فرآوری پسته نقش بسیار مهمی در تولید پسته سالم و بهداشتی دارد و باعث ارزش افزوده محصول به‌ویژه در پسته صادراتی می‌شود.

رودسرابی بیان کرد: یکی دیگر از اهداف درجه بندی واحد‌های فرآوری پسته، حمایت از سرمایه گذاران است و با اجرایی شدن این طرح کار مزد دریافتی توسط واحد‌های استاندارد به مراتب از واحد‌های غیر استاندارد بالاتر خواهد بود.


بیشتر بخوانید


او تصریح کرد: با درجه بندی واحد‌های فرآوری پسته شهرستان، از سال آینده تعیین نرخ تعرفه پوست گیری پسته بر اساس درجه واحد‌ها ابلاغ می‌گردد.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب با ذکر این نکته که خطوط نصب شده در واحدهای فرآوری از نظر کیفیت محصول فرآوری شده تفاوت های بسیاری دارند تاکید کرد: هرگونه توافق فی ما بین مسئول واحد و باغدار در زمینه تعیین نرخ بلامانع است و رعایت استاندارهای لازم در خطوط فرآوری پسته الزامی ست.

رودسرابی اظهار کرد: در حال حاضر ۱۱ واحد فرآوری پسته در شهرستان فعال هستند که با توجه به افزایش سالانه سطح باغات پسته بارده لزوم سرمایه گذاری در این بخش اجتناب ناپذیر است.

او افزود: پسته تر محصولی به‌شدت فساد پذیر است به همین منظور توسعه واحدهای فرآوری براساس نیازهای منطقه ای و سطح زیر کشت پسته در هر سه بخش مرکزی، مشکان و نوده  انجام می شود.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب ادامه داد: بر اساس نرخ پوست گیری پسته برای امسال در خوشاب به ازای هر کیلوگرم پسته تر ۲۰ هزار ریال خواهد بود.

 خوشاب با دارا بودن ۱۲ هزار ۱۰۰ هکتار سطح زیر کشت پسته، رتبه دوم این محصول را در استان به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام//ع. ظ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.