مدیرجهاد کشاورزی بردسکن گفت: بیش از ۸۰ درصد محصول پسته بردسکن صادر می‌شود و به لحاظ سطح زیرکشت و تولید پسته در خراسان رضوی رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.
 
به گزارش خبرنگارگروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، حسین محمدی مدیر جهاد کشاورزی بردسکن در همایش پسته این شهرستان که با شرکت ۴۰۰ نفر از پسته کاران با هدف راه‌های تغذیه باغات پسته برگزار شد، گفت: بردسکن بیش از ۱۰ هزار هکتار باغات پسته و تولید ۱۱ هزار تن پسته خشک را دارد و به لحاظ مرغوبیت پسته، حتی شهرستان‌های همجوار با برند بردسکن پسته تولیدی خود را صادر می‌کنند.

وی تصریح کرد: شهرستان بردسکن بیش از ۱۰ هزار نفر بهره بردار در بخش کشاورزی دارد که ۵۰ درصد آن‌ها باغات پسته دارند.

مدیرجهادکشاورزی بردسکن به فعالیت ۵۳ واحد فرآوری پسته دراین شهرستان اشاره کرد و گفت: بیش از ۹۵ درصد محصول پسته در بردسکن فرآوری و سورت بندی می‌شود و این توانمندی بردسکن را به قطب تولید و فراوری پسته خراسان رضوی تبدیل کرده است.

محمدی با بیان اینکه پسته قالب شهرستان فندقی است که یک نوع رقم صادراتی است، افزود: با توجه به فرارسیدن فصل تغذیه باغات پسته برآن شدیم با هدف روش‌های تغذیه باغات پسته همایشی را با حضور دکتر حکم آبادی محقق برتر پسته کشور با شرکت ۴۰۰ نفر از پسته کاران برگزار کنیم.

وی اظهار داشت: هدف از برگزاری همایش بزرگ پسته در بردسکن را آشنایی بیشتر کشاورزان با روش‌های تغذیه مناسب باغات و مبارزه با آفات است.

انتهای پیام//آ. ح
 

بردسکن رتبه دوم را به لحاظ سطح زیرکشت و تولید پسته در خراسان رضوی داراست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.