سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی خبر داد:

جمع آوری۱۰۰ میلیارد تومان کمک مردمی طی امسال توسط کمیته امداد خراسان شمالی

الهی راد گفت: از محل اکرام و محسنین ۲۱ میلیارد تومان، ۱۰ میلیارد تومان از محل زکات، ۶۴ میلیارد تومان از دیگر طرح‌ها جمع آوری شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، الهی راد مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی به ساخت مسکن مددجویان کمیته امداد اشاره کرد و گفت : تفاهم نامه‌ای میان کمیته امداد خراسان شمالی و بنیاد مستضعفین منعقد شده که مقرر شد تا طی امسال در شهرستان مانه و سملقان ۴۰۱ باب مسکن ساخته شود.


بیشتر بخوانید 


او ادامه داد: علاوه بر آن با کمک شرکت گلرنگ نیز ساخت ۵۰ واحد و ۲۰۰ واحد مسکونی نیز با کمک بنیاد خیریه وفاق سبز علوی ساخته خواهد شد.

الهی راد به طرح پویش ایران مهربان در این استان اشاره و گفت : وضعیت ایتام در خراسان شمالی به همت خیران نسبت به سطح کشور خوب و مساعد است، بطوریکه میانگین سرانه ایتام در استان ۷۶۱ هزار تومان است که نسببت به میانگین کشوری رقم بالاتری دارد.

او تصریح کرد: علاوه بر آن در حوزه محسنین نیز سرانه کشوری ۲۷۹ هزار تومان است که این سرانه در خراسان شمالی ۳۷۹ هزار تومان است.

او  توضیح داد: در حوزه کمک‌های مردمی به طرح‌های اکرام، ایتام و محسنین ۲۱ میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان کمک شده است که نسبت به سال گذشته ۸۲ درصد رشد داشته است.

به گفته او کمیته امداد استان شش هزار و ۵۷۱ فرزند یتیم، سه هزار و ۳۴۴ فرزند ایتام و سه هزار و ۲۲۷ فرزند محسنین تحت پوشش دارد.

مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی به برگزاری جشن عاطفه‌ها با توجه به انکه در آستانه بازگشایی مدارس قرار داریم اشاره کرد و گفت: این جشن روز یک شنیه هفته آینده برگزار خواهد شد و طی آن رزمایش مواسات با توزیع ۱۰ هزار بسته معیشتی انجام می‌شود.

او  افزود: همچنین پارسال ۱۳ هزار بسته کیف و لوازم تحربر میان دانش آموزان توزیع شد که در امسال نیز حدود ۱۰ هزار بسته لوازم تحریر توزیع می‌شود.

الهی راد با بیان اینکه پارسال هزار دستگاه تبلت بین دانش آموزان توزیع شد، ادامه داد: طی بررسی‌های صورت گرفته در سال تحصیلی جدید دو هزار دانش آموز به تبلت نیاز دارند که هزار دستگاه دیگر خریداری و در اختیار دانش آموزان نیازمند قرار داده خواهد شد.

انتهای پیام/ه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.