سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کمیته دانشجویی ستاد اجرایی مقابله با کرونا در مشهد:

حضور دانشجویان بسیجی در یاری‌رسانی به کادر درمان قابل ستایش است

رئیس کمیته دانشجویی ستاد اجرایی مقابله با کرونا در مشهد گفت: حضور فعال دانشجویان بسیجی در یاری رسانی به کادر درمان قابل ستایش و تقدیر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، فاطمه محرری رئیس کمیته دانشجویی ستاد اجرایی مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه کمیته دانشجویی با پیگیری بسیج دانشجویی در موج پنجم تشکیل شده است، گفت: البته بسیج دانشجویی شروع فعالیتش در حوزه کرونا را از اسفند ۹۸ آغاز کرد که در دانشکده پزشکی با بیشتر از ۱۰۰ نفر نیرو در زمینه رفع کمبود‌های تجهیزات حفاظتی فعالیت و تولید شیلد و پاپوش مشارکت داشتند.

او افزود: یکی دیگر از اقدامات قابل توجه بسیج دانشجویی ضدعفونی کردن بیش از ۲۵ هزار ماسک در سی‌اس‌آر دانشکده دندانپزشکی انجام شد، ویژگی بارز دانشجویان بسیجی دانشگاه علوم پزشکی مشهد استفاده از پتانسیل دانشجویان بسیجی سایر دانشگاه‌ها بود و در ادامه فعالیت نیز در قالب یکسری کمیته‌هایی بسیج دانشجویی مسیر ادامه یافت.

رئیس کمیته دانشجویی ستاد اجرایی مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در موج پنجم برای ادامه خدمات رسانی، بسیجیان دانشگاه‌های دیگر نیز به کمک بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد آمدند که از آن جمله می‌توان به دانشگاه پیام نور، شهدای خیام، غیر انتفاعی سجاد، دانشگاه فردوسی و منتظری و حتی بسیج دانش آموزی در کنار معاونت سازندگی بسیج دانشجویی استان اشاره کرد.

محرری با اشاره اینکه خدمات بسیج دانشجویی در قالب چندین کمیته شامل کمیته‌های تکریم بیماران، آگاه‌سازی و آموزش مردمی، تعامل با پزشکان عمومی، اسکان همراهیان بیمار، ساماندهی امور درمانگاه سرپایی، مطالبه گری، ارتباط با هیئات مذهبی، فراخوان و ساماندهی نیرو‌های مردمی و کمیته جهاد کارآمدسازی تقسیم بندی شد، بیان کرد: در کمیته تکریم بیماران، کار‌های خوبی برای تامین و تولید روزانه ۱۶۰۰ بطری آب میوه طبیعی در بیمارستان‌های قائم (عج)، امام رضا (ع)، هاشمی نژاد و شریعتی انجام و روزانه یک و نیم تن میوه برای تدارک آبمیوه فراهم می‌شود که در بازدیدی که هفته گذشته انجام شد دستورالعمل‌های بهداشتی در این فرایند به طور کامل رعایت شده بود.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به اینکه عوامل اجرایی فرایند تهیه آبمیوه ۲۵ نفر هستند و فعالیتشان از ۲۳ مردادماه آغاز شده که هم اکنون نیز ادامه دارد، تصریح کرد: در کمیته آگاه سازی و آموزش عمومی نیز اعضاء آن در برخی از نقاط شهر حضور یافتند و در قالب یک کافه گفت‌وگو به سوالات مردم پاسخ دادند.

رئیس کمیته دانشجویی ستاد اجرایی مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه آموزش پزشکان عمومی با استفاده از دستورالعمل‌های آموزشی و با حضور اساتید دانشگاه که در این زمینه استفاده از تجربیات و دانش اساتید برای آموزش به پزشکان از نقاط قوت طرح بود از دیگر اقدامات بسیج دانشجویی است، تاکید کرد: در بیمارستان قائم (عج) و امام رضا (ع) شاهد حضور همراهان بیماران بودیم که برای اسکان این افراد، کمیته اسکان تشکیل شد تا به همراهان بیمار کمک کند و فضایی برای اسکان آنان در این دو بیمارستان ایجاد شد که روزانه بیش از ۱۰۰ نفر در مدت زمان حضورشان اسکان دهی شدند و به سوالات آن‌ها پاسخ داده می‌شود تا زمانی که بیمار بهبودی یابد.

محرری اظهار کرد: ستاد مردمی همراهان سلامت نیز اقدام دیگری از بسیج دانشجویی بود که این افراد نیرو‌های آموزش دیده‌ای بودند که روزانه ۹۰ نفر در بخش‌های بیمارستان‌های قائم (عج)، امام رضا (ع) و دو بیمارستان دیگر اقدامات موثر انجام می‌دادند.

او با بیان اینکه یکی از خدماتی که در این عرصه انجام شد، فراهم کردن امکان زیارت مجازی برای بیماران بستری در بیمارستان و توزیع نذورات بود، افزود: علاوه براین خدماتی نیز برای کادر درمان در روز‌های تاسوعا و عاشورا انجام شد که برپایی مراسم عزاداری ویژه کادر درمان از آن جمله بود.

رئیس کمیته دانشجویی ستاد اجرایی مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه کمیته مطالبه‌گری نیز اطلاع رسانی در حوزه‌های مرتبط را انجام می‌داد و از مسئولان مطالباتی داشتند تا حساسیت نسبت به این شرایط بیشتر شود، ادامه داد: کمیته جهاد کارآمد سازی در بحث واکسیناسیون نیروی آموزش دیده و جهادی را مشارکت داد تا به این کار سرعت بخشد.

محرری بیان کرد: ارتباط با هیئات مذهبی در قالب حضور کارشناسان بهداشت در و برپایی میز خدمت از دیگر اقدامات مثبت بسیج دانشجویی در این ایام و به ویژه ایام سوگواری اباعبدالله بود.

او تصریح  کرد: به منظور حفظ سلامتی دانشجویان مشارکت کننده در این کمیته‌ها هماهنگی برای واکسیناسیون این افراد انجام شده است و تاکنون رایزنی‌ها برای واکسیناسیون ۲۰۰ نفر انجام شده است و در این مدت تعدادی از این عزیزان خدوم واکسینه شدند.

انتهای پیام//ف. ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.