سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشد ۱۲ و نیم درصدی مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال گذشته

معاون مدیر کل برق شمال استان کرمان گفت: به علت گرمی هوا، خشکسالی و... مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲و نیم درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  جلسه پیگیری مسائل و مشکلات اداره برق شهرستان را‌ور با حضور طاهری معاون مدیر کل برق شمال استان کرمان ، ابراهیمی معاون فرماندار، بخشدارن مرکزی و کوهساران و جمعی از مسئولین شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد.

معاون مدیر کل برق شمال استان گفت: به علت گرمی هوا، خشکسالی، تحریم، گرانی و... مصرف برق ۶۷هزار مگابایت بوده و ۱۲و نیم درصد افزایش مصرف نسبت به سال گذشته داشتیم و با تولید ۵.۱ درصد؛۷ درصد رشد منفی داشتیم.

طاهری افزود: در کنار این رشد منفی مصرف فرسودگی نیروگاه‌ها و تعمیراتی که باید صورت میگرفت باعث کمبود برق در سراسر کشور شد.

طاهری در ادامه گفت: در جلسه‌ای که با شورای عالی امنیت برگزار شد تصمیم بر این شد که برق خانگی تحت هیچ شرایطی قطع نشود و کمبود برق را در صنایع سنگ، سیمان، کاشی و ... جبران کنیم.

او گفت: در همه‌ی اداره‌ها از جمله بانک‌ها باید اصلاح مدیریت مصرف انجام شود تا کمبودی‌ها را به کمک هم جبران کنیم.

از جمله مصوبات این جلسه:جداسازی و مستقل کردن اعتبارات بخش کوهساران بود که با این اتفاق بسیاری از مشکلات این بخش حل خواهد شد.

طاهری در پایان از زحمات شمسی رئیس اداره برق راور تشکر کرد و گفت: شمسی از بهترین مدیران ادارات برق استان محسوب می‌شود.

شمسی در این جلسه گفت: انرژی خورشیدی قابل بهره برداری در راور ۱.۴ مگابایت است در حالیکه پیک بار در این شهرستان ۱۷ مگابایت است و کمتر از ۷درصد پیک بار این شهرستان توسط انرژی خورشیدی انجام می‌شود.

شمسی در ادامه گفت:در سال‌های گذشته کار‌های زیر بنایی خوبی از جمله افزایش ترانس در روستا‌های ده علی، تقی آباد، ده شیب، جلال آباد، قسمتی از شهرآباد و فیض آباد داشتیم.

شمسی تصریح کرد:جابه جا کردن تیر‌های فرسوده در روستا‌ها و زیرساخت‌های فراوانی در روستا‌هایی از قبیل خورند انجام شده است و در بعضی روستا‌ها احتیاج به تیر برق داریم که باید اختصاص داده شود.

شمسی افزود:کارخانه فولاد راور در صورت ایجاد پست ۱۳۲، ولتاژی استاندارد به راور می‌رسد.

کمالی بخشدار کوهساران گفت:کوچکترین حادثه باعث تک فاز شدن برق مناطق این بخش می‌شود.

روشنایی معابر و ورودی روستا‌ها اهمیت زیادی دارد که روستای حر نیز به علت نزدیکی به جاده و ایجاد چشم انداز زیبا احتیاج به روشنایی دارد.

کمالی در ادامه از جداسازی اعتبارات بخش کوهساران از راور و چترود از طاهری تشکر و قدردانی کرد.

مظفری بخشدار مرکزی گفت: روستای گردشگری مکی با ۱۹خانوار و روستای آبدرجان با ۲۰خانوار و روستای توتک با ۱۱خانوار برق ندارند، و برق این مناطق در قالب پنل انرژی خورشیدی قابل حل خواهد بود.

او ادامه داد: روستای فیض آباد و طرز با ۵هزار جمعیت قابلیت وجود نمایندگی برق را دارند و در صورت امکان ما امکانات لازم از جمله ساختمان نمایندگی را در اختیار این روستا قرار خواهیم داد.

جمشیدی نماینده زاهدی در این جلسه گفت:راور لایق بهترین هاست و مصوبات جلسه برق بسیار خوب و در اسرع وقت قابل اجرا خواهند بود.

جمشیدی تصریح کرد:در بحث نیروگاه سرمایه گذاری آوردیم که با شروع به کار برق نه تنها راور و حتی کرمان را نیز تامین خواهیم کرد و مشکلات برق راور را نیز با وزیر به اشتراک خواهیم گذاشت.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.