مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق شمال کرمان گفت: گاهی قطعی برق غیر از ساعات پیش بینی شده به دلیل بالارفتن بار به صورت خودکار رخ می دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، قطعی چهار ساعته برق در حالی اصناف، بازاریان و کسبه شهرستان راور را به اداره برق کشاند که این خاموشی طی یک روز و در دو برهه زمانی دو ساعته رخ داد.

معترضان با تجمع مقابل اداره برق این شهرستان از مسئولان خواستار رسیدگی به این وضع شدند.

امیر جهانشاهی مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار ما، در پیگیری موضوع قطعی‌های مکرر برق در شهرستان را‌ور و نارضایتی مردم گفت: مدیریت شبکه برق ایران، روزانه سهمیه کاهش پیک را برای کل استان‌ها اعلام می‌کند، در ادامه استان نیز سهمیه شمال و جنوب را مشخص می‌کند، بر این اساس، اداره برق با توجه به سهمیه کاهش پیک، یک جدول خاموشی را تنظیم و اعلام می‌کند.

او افزود: همانطور که می‌دانیم، شبکه برق یک شبکه سراسری ست و اگه جایی نیروگاهی در کشور از مدار خارج شود، بر کل کشور تاثیر می‌گذارد.

جهانشاهی تصریح کرد: از آنجایی که اخیراً چندین مدار از نیروگاه خارج شده و این کمبود همه کشور را تحت تاثیر خود قرار داده، لذا با افزایش فشار‌ها، موارد قطعی بیشتر شده است.

او بیان کرد: مشابه قطعی برق در شهرستان راور، هفته گذشته در شهر‌هایی نظیر رفسنجان، انار و کشکوئیه نیز رخ داده است.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان با اعلام اینکه گاهی قطعی برق غیر از ساعات پیش بینی شده به دلیل بالارفتن بار به صورت خودکار رخ می‌دهد، گفت: شبکه‌های بالادستی که فوق توزیع هستند با بالا رفتن بار به صورت خودکار قطعی برق را در ساعاتی غیر از ساعت‌های پیش بینی شده در جدول رقم می‌زنند که از اراده ما و یا اداره برق شهرستان مورد نظر هم خارج است و این اتفاق بر اساس فرکانس بالارفته رخ می‌دهد.

جهانشاهی افزود: نمی‌توان گفت، دیگر این اتفاق تکرار نمی‌شود، چون رله‌های فرکانسی در حیطه اختیارات ما نیست و وقتی بار و فرکانس بالا می‌رود به صورت خودکار برق قطع خواهد شد.

او تصریح کرد: در روز‌های آتی به علت کاهش دمای هوا، پیش بینی می‌شود که قطعی برق کمتری داشته باشیم.

جهانشاهی از مردم خواست، مدیریت صحیح مصرف برق را به صورت همگانی رعایت کنند تا شاهد اینگونه قطعی‌ها نباشیم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار