سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردوغان: تحولات افغانستان را با دقت دنبال می‌کنیم

رئیس جمهور ترکیه در کنفرانسی خبری در آنکارا درباره دولت موقتی که طالبان اعلام کرده، گفت: ما اکنون باید این روند را با دقت دنبال کنیم.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی ان تی وی ترکیه، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه شامگاه سه شنبه پس از دیدار با رئیس جمهور کنگو در کنفرانس خبری مشترک در آنکارا درباره موضوع مدیریت و تامین فرودگاه بین المللی کابل گفت: از ابتدا در این باره موضع مثبتی اتخاذ کردیم.

او گفت: هنوز از دیدگاه ما تحولات مثبتی وجود ندارد، اما اگر شاهد ادامه روندی مثبت بر اساس معیارهایمان باشیم ما نیز واکنش مثبتی نشان خواهیم داد.

رئیس جمهور ترکیه درباره دولت موقتی که طالبان اعلام کرد نیز گفت: نمی‌دانیم این کابینه موقت تا کجا ادامه خواهد یافت. ما اکنون باید این روند را با دقت دنبال کنیم.

رئیس جمهور ترکیه همچنین کنگو را شریک مهم ترکیه در قاره آفریقا دانست و با اشاره به اینکه سفر رئیس جمهور این کشور به ترکیه نخستین سفری است که در سطح رئیس جمهور از جمهوری دموکراتیک کنگو به ترکیه انجام می‌شود، گفت: این دیدار تاریخی برگ جدیدی را در روابط دو جانبه میان ترکیه و کنگو خواهد گشود.

او گفت: ما درباره همه ابعاد روابط دو کشور تبادل نظر و بر تمایل متقابل به توسعه هر چه بیشتر روابط تاکید کردیم.

اردوغان گفت: قصد داریم در نخستین مرحله میزان مبادلات تجاری میان دو کشور را به ۲۵۰ میلیون دلار در سال برسانیم.

او با اشاره به امضای موافقتنامه‌هایی برای همکاری میان دو کشور تاکید کرد: امضای این موافقتنامه‌ها به دستیابی ما به هدف افزایش مبادلات تجاری کمک زیادی خواهد کرد.

اردوغان با تاکید بر تمایل ترکیه به افزایش همکاری با کنگو در زمینه‌های امنیتی و مبارزه با تروریسم از حمایت کنگو از دولت ترکیه در مبارزه با شبکه فتح الله گولن تشکر کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.