سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیش بینی بایدن از توافق چین و طالبان

رئیس جمهور آمریکا، توافق همکاری‌های چین و گروه طالبان را محتمل دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا دیروز سه شنبه گفت که مطمئن است چین تلاش خواهد کرد تا با طالبان توافق کند.

بایدن در پاسخ به این سوال که آیا نگران است که چین از نظر مالی طالبان را که توسط آمریکا تحریم شده است، تامین کند، گفت: "چین با طالبان مشکل واقعی دارد؛ بنابراین آن‌ها سعی خواهند کرد تا با طالبان هماهنگی‌هایی را انجام دهند. من مطمئن هستم. پاکستان، روسیه و ایران در حال تلاش برای فهمیدن این هستند که اکنون چه باید بکنند. "

آمریکا و متحدانش موافقت کرده اند تا پاسخ خود به طالبان را هماهنگ کنند. واشنگتن دسترسی طالبان به ذخایر افغانستان را که اکثر آن در اختیار فدرال رزرو است، مسدود کرده است تا از تعهد طالبان به رعایت حقوق زنان و قوانین بین المللی اطمینان حاصل کند.

این در حالی است که کارشناسان می‌گویند اگر چین، روسیه یا دیگر کشور‌ها به طالبان کمک مالی کنند، این اهرم اقتصادی از بین می‌رود.

ایتالیا، رئیس فعلی گروه ۲۰- که شامل چین و روسیه می‌شود - در تلاش بود تا نشست مجازی این گروه درباره افغانستان را تشکیل دهد، اما هیچ تاریخی درباره برگزاری این نشست اعلام نشده است، که این امر نشان دهنده اختلاف نظر بین اعضای این گروه است.

وانگ یی، مشاور دولتی و وزیر خارجه چین در تماس تلفنی خود با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفت که جامعه بین المللی باید با طالبان تعامل داشته باشد و آن‌ها را "راهنمایی مثبت" کند.

چین به طور رسمی طالبان را به عنوان حاکمان جدید افغانستان به رسمیت نشناخته است، اما وانگ یی که در ماه ژوئیه میزبان ملا برادر بود گفته است که جهان به جای فشار بر طالبان باید این دولت را به عنوان دولت جدید بشناسد و آن را هدایت و حمایت کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.