سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رکوردشکنی تزریق روزانه واکسن کرونا در خراسان رضوی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: رکورد تزریق روزانه واکسن کرونا با تزریق ۵۱ هزار دز واکسن، در خراسان رضوی شکسته شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی قلیان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ثبت تزریق ۵۱ هزار واکسن به گروه‌های هدف در یک روز در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد و گفت: با تزریق این تعداد واکسن در روز گذشته، رکورد واکسیناسیون در خراسان رضوی شکسته شد.

او افزود: با اختصاص واکسن‌های جدید روند واکسیناسیون در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد سرعت گرفته است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: برای جلوگیری از شیوع بالاتر ویروس کرونا باید در فاصله دو موج به سرعت واکسیناسیون انجام شود از همین رو تلاش می‌شود ظرفیت تزریق روزانه واکسن  در مناطق تحت پوشش دانشگاه افزایش یابد.

قلیان با اشاره به اینکه تا کنون یک میلیون و ۶۷۵ هزار نفر زیر پوشش واکسیناسیون قرار گرفتند بیان کرد: از این تعداد یک میلیون و ۱۶۹ هزار نفر دز اول و ۵۰۵ هزار نفر دز دوم را دریافت کردند.

او با اشاره به اینکه بر اساس ابلاغ وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، متولدین ۱۳۶۰ و  قبل از آن  در مناطق زیر پوشش دانشگاه و شهر مشهد مشمول دریافت واکسن هستند تصریح کرد: همچنین متولدین ۱۳۷۰  و قبل از آن ساکن در مناطق حاشیه شهر مشهد نیز مشمول دریافت واکسن کرونا هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در حال حاضر ۴۲ پایگاه و مرکز تجمیعی واکسیناسیون در مناطق زیر پوشش این دانشگاه راه اندازی شده است تاکید کرد: این پایگاه‌ها در مشهد، فریمان، سرخس، قوچان، چناران، کلات، طرقبه، خواف، کاشمر، گلبهار، بردسکن، تایباد و کاشمر راه اندازی شده است.

انتهای پیام//ف.ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.