سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان:

ائمه جمعه نقش موثری در توجه عمومی و رشد گردشگری استان سمنان دارند

دوست محمدی گفت: ائمه جمعه نقش موثری در جلب توجه عمومی نسبت به مرمت و حفاظت آثار تاریخی و رشد گردشگری هر منطقه از استان دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حمیدرضا دوست محمدی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان در دیدار با امام جمعه شهر دیباج دامغان، بیان کرد: ائمه جمعه در هر منطقه با بیان و رهنمود‌های خود می‌توانند نقش به سزایی در رشد گردشگری و توجه مردم به آثار تاریخی، طبیعی و گردشگری شوند.

او ادامه داد: دیباج، از زیرساخت‌های لازم برای جذب گردشگر به عنوان باغ شهر گردشگری برخوردار است.

امام جمعه دیباج نیز در این دیدار گفت: دیباج دارای آب و هوای بکر و چشمه‌های پر آب است و نزدیکی به جنگل، وجود آبشارها، گذرگاه ها، تنگه ها، چشمه‌های معدنی فراوان و مجموعه امامزاده سید محمد دیباج، از جمله جاذبه‌های دیباج است.

حجت‌الاسلام حسین قریب بلوک تصریح کرد: در شهر دیباج و مناطق اطراف آن جاذبه‌های گردشگری، زراعی و باغی فراوان موجود است و بدون شک عنوان «باغ شهر دیباج» برازنده این شهر است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دامغان هم بیان کرد: محور‌های تاریخی و بافت با ارزش این شهر و جاذبه‌های طبیعی گردشگری منطقه در جذب گردشگر به دیباج موثر است.

قاسمی افزود: باغ شهر دیباج و جاذبه‌های گردشگری این شهر در صورت جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، فرصتی برای توسعه اقتصادی و اشتغال منطقه است.

او اضافه کرد: شهر دیباج با توجه به موقعیت آب و هوایی، مکان‌های گردشگری فراوان و قرار گرفتن بین کویر و جنگل، دارای ظرفیت‌های قابل توجه در حوزه گردشگری است.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.