آشناگر گفت: بنا‌های تاریخی و کهن شهرستان دامغان باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد و به خوبی به گردشگران معرفی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،  علیرضا آشناگر استاندار سمنان در آیین آغاز برنامه‌های هفته دولت و افتتاح طرح‌های شهرستان دامغان به صورت وبیناری افزود: دامغان شهری کهن، تاریخی، فرهنگی و سرآمد است که می‌تواند جاذبه بسیار خوبی برای حضور گردشگران باشد.

او ادامه داد: در این شهرستان، بنا‌های تاریخی منحصر به فرد قرار دارد که بدون شک مورد علاقه بازدیدکنندگان است و باید تلاش شود این آثار فرهنگی به مردم ایران معرفی شود.

آشناگر به حوزه معادن و توجه به آن اشاره کرد و افزود: تقویت معادن جنوب استان با همکاری وزارت دفاع از طریق نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان در حال پیگیری است.

او  اضافه کرد: یکی از مشکلات حوزه معادن، خام فروشی است که سبب ورود آسیب‌های زیست محیطی می‌شود و برای فرآوری باید اقدام‌های لازم پیگیری شود چرا که این زنجیره تولید، می‌تواند ثروت آفرینی و ارزش افزوده بالا ایجاد کند.

آشناگر اظهار داشت: حوزه کشاورزی و تولید پسته و فرآوری آن یکی دیگر از ظرفیت‌های دامغان است که با ایجاد ثروت خوب برای مردم، می‌تواند درآمد سرانه را افزایش دهد.

او  ادامه داد: مشکلات کم آبی می‌تواند چالش برای تولید را بیشتر کند که برای جلوگیری از کاهش منابع آبی، باید استخر‌های ذخیره آب و فناوری‌های نوین در آبیاری را به صورت ویژه مورد توجه قرار داد.

آشناگر به دغدغه‌های حوزه بهداشت و درمان دامغان اشاره کرد و گفت: در شرایط کرونا خدمات خوبی از سوی دانشگاه علوم پزشکی سمنان ارائه شده است که از این بابت تقدیر و تشکر می‌کنیم و امیدواریم این شاخص‌های توسعه‌ای حوزه بهداشت و درمان با تلاش بیشتر ارتقا یابد.

استاندار سمنان گفت: برای حل مشکل سالک طرح‌های مبارزه با سالک به صورت جدی پیگیری شود و استفاده بهینه از بیمارستان رضایی نیز یکی دیگر از برنامه‌های حوزه بهداشت و درمان در دامغان است که در پی درخواست نماینده و فرماندار دامغان، ایجاد و تجهیز ۵۰ تخت بیمارستانی در این مرکز درمانی ابلاغ شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار