سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز برداشت انگور از تاکستان‌های مشگین شهر/ افزایش ۲۰ درصدی تولید انگور

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشگین شهر گفت: برداشت انگور از ۲ هزار هکتار تاکستان‌های این شهرستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، عبدالله بنی هاشم، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشگین شهر از آغاز برداشت محصول انگور در تاکستان‌های این شهرستان خبر داد و گفت: شهرستان مشگین شهر دارای ۲ هزار هکتار تاکستان است که پیش بینی می‌شود امسال ۲۶ هزار تن محصول انگور برداشت شود.

او افزود: با پیش بینی تولید این مقدار محصول از تاکستان‌های شهرستان مشگین شهر امسال میزان تولید انگور در مقایسه با سال گذشته ۲۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشگین شهر بیان کرد: شهرستان مشگین شهر یکی از مناطق مستعد کشور در تولید میوه پرطرفدار انگور است و انگور کشمشی بی دانه این شهرستان شهرت ملی دارد.

بنی هاشم گفت: موقعیت جغرافیایی شهرستان مشگین شهر که در دامنه سبلان قرار گرفته و از یک اختلاف دمای مناسب شب و روز برای افزایش کیفیت میوه برخوردار است و از طرفی خاک منطقه سبب شده که انگور تولیدی این شهرستان طعم و رنگ خاصی داشته باشد.

او افزود: شاهانه، کشمشی، توکیلگن، گلین بارماقی، یاقوتی، رسمی، حیدری و چند رقم دیگر از جمله ارقام انگور تولید شده در تاکستان‌های مشگین شهر است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشگین شهر با بیان اینکه خوشبختانه امسال وضعیت انگور و بازار فروش این محصول خوب است افزود: انگور مشگین شهر علاوه بر تامین نیاز استان اردبیل به استان‌های دیگر نیز ارسال می‌شود.

بنی هاشم اظهار داشت: ۹۵ درصد انگور تولید شده در استان اردبیل مربوط به تاکستان‌های شهرستان مشگین شهر است.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.