مدیر جهاد کشاورزی خلخال گفت: پاییز امسال بیش از ۱۷۰ تن انواع انگور از تاکستان‌های واقع در مناطق نیمه‌گرمسیری این شهرستان برداشت شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهبود علیزاده، مدیر جهاد کشاورزی خلخال گفت: در سال زراعی جاری ۳۵ هکتار از اراضی کشاورزی آبی و همچنین ۲۵ هکتار از اراضی دیم این شهرستان در مناطق نیمه‌گرمسیری بخش‌های خورش‌رستم و شاهرود به کشت انگور اختصاص یافته است.

او افزود: با توجه به عملکرد چهار تنی محصول در هکتار امسال  بیش از ۱۳۸ تن انگور از اراضی آبی و با توجه به عملکرد هزار و ۳۰۰ کیلوگرمی انگور دیم در هکتار ۳۲ تن انواع انگور دیم از اراضی زیرکشت این محصول برداشت و روانه بازار مصرف شد. 

علیزاده از افزایش راندمان انگور دیم امسال در مقایسه با پارسال خبر داد و گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی و بارندگی‌های مناسب بهار امسال، محصول تولیدی انگور امسال در مقایسه با  پارسال ۶ تن افزایش دارد.

مدیر جهاد کشاورزی خلخال با بیان اینکه تولید انواع انگور آبی و دیم در این شهرستان به روش سنتی و ارگانیک و بدون استفاده از کود و سموم شیمیایی از سوی کشاورزان و باغداران صورت می‌گیرد، افزود: انگور عسگری ،سلطانی ، کشمشی ، رشه و سفید بی‌دانه از ارقام مرسوم این منطقه است.

او گفت: روستاهای کزج،چنارلیق ،کمر و برندق واقع در بخش خورش‌رستم  و روستای شال در بخش شاهرود خلخال بیشترین سطح تاکستان‌ها و تولید محصول کشاورزی انگور این شهرستان را به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.