سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری ۲۲ رویداد کارآفرینی در مرکز نوآوری و شتابدهی جهاد دانشگاهی فارس

مدیر مرکز نوآوری و شتاب‌دهی جهاد دانشگاهی فارس گفت: از آغاز طرح منش در این استان، ۲۲ رویداد چند ساعته با موضوعات کاربردی کسب و کار‌های نوپا برای ترویج نوآوری و شتابدهی با عناوین مختلف برگزار شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی اکبر زاهدیان نژاد مدیر مرکز نوآوری و شتاب‌دهی جهاد دانشگاهی فارس در آیین اختتامیه طرح‌های این مرکز با اشاره به آغاز طرح منش در استان، گفت: در ابتدای طرح منش با اجرای برنامه و رویداد‌های متنوع توانستیم جوانان خلاق و خوش فکر را به سمت کارآفرینی جذب کنیم و ایده‌های جدید شناسایی شد.

او افزود: ۲۲ رویداد چند ساعته با موضوعات کاربردی کسب و کار‌های نوپا برای ترویج نوآوری و شتابدهی با عناوین مختلف صندلی تجربه، تازه شو، چاره جو و... برگزار شد.

زاهدیان‌نژاد با بیان اینکه سعی کردیم در ابتدای کار کارگاه‌های عمومی را برگزار کنیم و در فاز سوم با غربالگری افراد به پرورش ایده‌های ناب بپردازیم، اظهار کرد: تعداد شرکت کنندگان به شکل هدفمند انتخاب شدند و تیم‌ها پس از طرح ایده، وارد گام شتاب دهی شدند بنابراین ۱۶ کارگاه با میانگین ۴۰ نفر برگزار شد.

او اجرای برنامه‌های جانبی در کنار پرورش ایده‌های جوانان را مورد توجه قرار داد و گفت: در کنار برنامه‌های کارگاهی مشاور‌ها و منتور‌های مختلفی داشتیم که برای شرکت کنندگان راه را هموار کردند؛ مسائل حقوقی، مالی و صنایع فرهنگی از جمله کارگاه‌هایی بود که طی این مدت برگزار شد.

مدیر مرکز نوآوری و شتاب دهی جهاد دانشگاهی فارس خاطرنشان کرد: در مدت اخیر دو رویداد صنایع دستی و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی به صورت مجازی برگزار شد که در رویداد اول ۸۸ طرح ارائه و ۳۰ ایده در حوزه فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی شناسایی شد.

به گفته زاهدیان‌نژاد، ۴ تیم به تجار برای تجاری سازی محصول نهایی معرفی شدند؛ در حال حاضر ۲ تیم توسط شورای پذیرش مورد قبول واقع شد و ۸ تیم نیز برای ارائه و دفاع از طرح خود به این شورا خواهند رفت.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.